Η Naughty Dog, δημιουργός των κατά γενική ομολογία εξαιρετικών Crash Bandicoot και Jak για τις κονσόλες Playstation και Playstation 2 αντίστοιχα, στα τέλη του 2007 εισήλθε στη νέα γενιά με ένα νέο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε franchise, το uncharted. Ο πρώτος τίτλος του franchise υπό την ονομασία "Uncharted: Drake's Fortune" κυκλοφόρησε τον Νοεμβριο του 2007 στην Β.Αμερική ενώ λιγότερο απο ένα μήνα αργότερα κυκλοφόρησε σε Ευρώπη και Αυστραλία. H επιτυχία και ευρεία αποδοχή που σημείωσε το Drake's Fortune οδήγησε την Naughty Dog στην κυκλοφορία ενός sequel. Ο δεύτερος τίτλος uncharted κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2009, σχεδόν δύο χρόνια μετά το Drake's Fortune, σε Β.Αμερική, Ευρώπη, Ιαπωνία και Αυστραλία υπο την ονομασία "Uncharted 2: Among Thieves". To Among Thieves έφερε μαζί του μεγάλες βελτιώσεις στην εικόνα του franchise τόσο απο μεριάς gameplay όσο και από τεχνικής άποψης σημειώνοντας μεγαλύτερη επιτυχία απο τον πρωτότυπο τίτλο. Ο τίτλος ελαβε διθυραμβικές κριτικές απο την πλειοψηφεία του ειδικού τύπου και βοήθησε τα μέγιστα ώστε το franchise να καθιερωθεί στη συνείδηση των gamers.
μία επική περιπέτεια...
Tα Uncharted αντλούν την θεματολογία τους από διηγήσεις εξερευνητών του 14ου και 16ου αιώνα αντίστοιχα (Marco Polo και Sir Francis Drake). Ο Nathan Drake, ο κεντρικός ήρωας του franchise, πιστεύει πως οι συγκεκριμένοι εξερευνητές στα ταξίδια τους κάνουν λόγο για αμύθητους θησαυρούς. Στα Drake's Fortune και Among Thieves ο Nathan ακολουθεί τα χνάρια των παραπάνω ανδρών προς αναζήτηση στοχείων για την εύρεση των αμύθητων θησαυρών που πιστεύει πως υπάρχουν και που αυτούς στην πραγματικότητα (όπως πιστεύει) αναζητούσαν οι Marco Polo και Sir Francis Drake. To Drake's Fortune γεωγραφικά λαμβάνει χώρα αρχικά στην κεντρική Αμερική (Παναμάς) και στην συνέχεια σε κάποιο, άγνωστο, νησί του νοτίου Ειρηνικού ωκεανού. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ο Nathan (χαιδευτικά Nate) συνειδητοποιεί πως ο Sir Francis Drake αναφέρεται στον θησαυρό του Εl Dorado που δεν είναι μια μυθική περιοχή γεμάτη χρυσάφι όπως πολύ πιστεύουν αλλά ένα τεράστιο χρυσό άγαλμα ενός προκολομβιανού πολιτισμού το οποίο διακατέχεται άπο μυστηριώδεις δυνάμεις που μεταμορφώνουν σε τερατώδη πλάσματα όσους "ενοχλούν την ησυχία" του αγάλματος. Στην αναζήτηση του El Dorado o Nate δεν είναι μόνος του αλλά δέχεται τη βοήθεια του Victor Sullivan γνωστού και ως "Sully" αλλά και της Elena Fisher. O Sully είναι ένας στενός φίλος του Nate από τον οποίο και πείθεται τελικά για την ύπαρξη του θησαυρού τον οποίο έψαχνε ο Sir Francis Drake. Η Elena είναι δημοσιογράφος με δική της εκπομπή, η οποία ασχολείται με θέματα αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Ταξιδεύει σε διάφορα μέρη του κόσμου προκειμένου να βρει θέματα για την εκπομπή της και κάπως έτσι ακούει και για τον Nate και την αποστολή που ετοιμάζει προς αναζήτηση του θηασαυρού για τον οποίο έκανε λόγο ο Sir Francis Drake στα απομνημονεύματα του. Οι Nate, Sully και Elena στην περιπέτεια τους θα έρθουν αντιμέτωποι με τον Gabriel Roman και τουςσυνέταιρούς του Atoq Navarro και Eddy Raja που έχουν πίσω τους μια ομάδα μισθοφόρων ο καθένας. Ο Roman φυσικά αναζητεί και αυτός το θησαυρό. Τελικά ο Roman πεθαίνει από την κατάρα του αγάλματος El Dorado ενώ ο Navarro το μεταφέρει με ελικόπτερο στο πλοιάριο του. Εκεί δίνεται η τελική μάχη μεταξύ Nate και Navarro κατά την οποία ο τελευταίος πνίγεται παρασυρόμενος στη βυθό της θάλασσας από το άγαλμα. Τελικά η ομάδα του Nate δεν αποκτάει το χρυσό άγαλμα αλλά έναν εξίσου πολύτιμο θησαυρό απο χρυσά νομίσματα και κάθε είδους χρυσό κόσμημα. Τον θησαυρό αυτό, τον βρήκε ο Sully.
Σε σχέση με το πρώτο επεισόδιο του franchise το Uncharted 2 λαμβάνει χώρα σε περισσότερα μέρη του κόσμου και συγκεκριμένα στην Κωνσταντινούπολη, στο Βόρνεο, στο Νεπάλ και στα Ιμαλάια. Το σενάριο είναι ποιο πολυεπίπεδο και ανατρεπτικό σε σχέση με τον πρώτο τίτλο. Σύμφωνα με την ιστορία του παιχνιδιού δύο επίσης κυνηγοί θασαυρών, ο Harry Flynn και η Chloe Frazer πλησιάζουν τον Nate και του λένε πως ο Zoran Lazarevic επιθυμεί να συνεργαστούν οι τρεις μεταξύ τους ώστε να του φέρουν από ένα μουσείο της Κωνσταντινούπολης μια λάμπα. Ο Nate δέχεται να συμμετάσχει όταν συνειδητοποιεί πως αυτή η λάμπα είναι το "κλειδί" που θα αποκαλύψει την τύχη που είχε ο στόλος του εξερευνητή Marco Polo ο οποίος στις διηγήσεις έκανε λόγο για αμύθητους θησαυρούς. Από τα αρχικά κίολλας στάδια του παιχνιδιού και μέσα από ανατροπές ο Nate και η Chloe έρχονται αντιμέτωποι με τους Lazarevic και Flynn καθώς καθώς και οι πρώτοι αλλά και οι δεύτεροι επιδιώκουν πάση θυσία να βρουν το Cintamani Stone. Πρόκειται για μία πολύτιμη και συνάμα μαγική πέτρα η οποία προσδίδει στον κατοχό της υπερφυσικές ικανότητες και αθανασία. Βέβαια ο Nate θέλει να αποκτήσει το Cintamani Stone προκειμένου να το καταστρέψει ώστε μην χρησιμοποιηθεί για κακό ενώ ο Lazarevic επιδιώκει να γίνει κατοχός του μάλλον για σκοτεινούς σκοπούς όπως αφήνει να φανεί ο χαρακτήρας αλλά και το παρελθόν του (εγκληματίας πολέμου στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας). Κατά την διάρεκεια της περιπέτειας του, τον Νate, πέρα από την Chloe, θα τον βοηθήσουν οι Sully - Elena. Ο Nate και ο Sully συναντιούνται στα αρχικά στάδια του παιχνδιού όταν ο δεύτερος βγάζει τον Nate από μία τούρκικη φυλακή. Ο Sully, o Nate και η Chloe θα συνεργαστούν προκειμένου να εμποδίσουν τους Lazarevic και Flynn να αποκτήσουν το Cintamani Stone. Η Elena συναντιέται με τον Nate στους έρημους δρόμους μίας πόλης του Nepal όπου εκεί με την βοήθεια του cameraman της Jeff προσπαθεί να εντοπίσει τον Lazarevic για τον οποία από τα Ηνωμένα Έθνη πιστεύεται πως είναι νεκρός. Η Elena μπαίνει και αυτή στην ομάδα του Nate. Ο Nate καταλήγει στα Ιμαλάια οπού συναντάει ενάν ηλικιωμένο Γερμανό, τον Schafer και τον Θιβετιανό φίλο του Tenzin. Ο Schafer λέι στον Nate πως πριν από 70 χρόνια είχε αποτρέψει μια ομάδα ναζί να πάρει το Cintamani Stone σκοτώνοντας όλα τα μέλη της. Τελικά ο Nate με τη βοήθεια των φίλων του καταφέρνει να αποτρέψει τον Lazarevic από το να αποκτήσει το Cintamani Stone το οποίο βρίσκεται στην Shambhala, μία κρυμμένη πόλη στα Ιμαλάια, που προστατεύεται απο τερατώδη πλάσματα τους Guardians. O Flynn αλλά και ο Lazarevic σκοτώνονται.
αρχή, το ήμισυ του παντός...
Με την κυκλοφορία του Playstation 3 η Naughty Dog αποφάσισε να ασχοληθεί με την δημιουργία ενός "ενήλικου" franchise αφήνοντας πίσω προηγουμενές δημιουργίες όπως το Crash Bandicoot ή Jak που είχαν σαφώς καρτουνίστικο αν όχι "παιδικό" στυλ και ως προς την τεχνική απεικονισής τους αλλά και ως προς την γενικότερη αισθητική τους ως videogames. Ένας σοβαρός κατά την Naughty Dog λόγος που την οδήγησε στο να ασχοληθεί με ένα πιο ώριμο franchise ήταν η τεχνολογία που προσφέρει το Playstation 3 η οποία επιτρέπει την δημιουργία videogame με ρεαλιστικούς κόσμους και χαρακτήρες. Βέβαια η μετάβαση απο το Playstation 2 στο Playstation 3 δεν ήταν εύκολη καθώς η νέα κονσόλα προσφέρει πολλές νέες τεχνικές απεικόνισης γραφικών, αλλά το κυριότερο χαρακτηρίζεται απο πολύ πιο πολύπλοκη και σύνθετη hardware αρχιτεκτονική (cell και 7 SPE, δηλαδή synergastic processor elements) με συνέπεια να απαιτείται πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στον προγραμματισμό της κονσόλας. Το νέο hardware έδωσε μεν τη δυνατότητα στη Naughty Dog να χρησιμοποιήσει τεχνικές γραφικών που δεν διέθετε το PS2 ωστόσο για να γίνει αυτό πράξη η ομάδα ανάπτυξης οδηγήθηκε σε αλλαγές. Η κυριότερη απο αυτές, όσο αφορά πάντα τον προγραμματισμό, ήταν η υιοθέτιση της γλώσσας προγραμματισμού C++ και η εγκατάληψη της γλώσσας GOAL που χρησιμοποιούσε η Naughty Dog στο PS2 (αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η GOAL είχε δημιουργηθεί από την ίδια την Naughty Dog). Ο προγραμματισμός σε C++ ήταν απαραίτητος ώστε η Naughty Dog να έχει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης των developer kits για PS3 που παρείχε η Sony στους 1st party developers. Ωστόσο αρχικά και μέχρι να επέλθει κάποια εξοικείωση με τα νέα developer kits ο πραγραμματισμός ήταν αρκετά δύσκολος με αποτέλεσμα δέκα μήνες μετά την αρχή δημιουργίας του πρώτου τίτλου του franchise, δηλαδή του Uncharted: Drake's Fortune, η Naughty Dog (ND απο εδώ και στος εξής για συντομία) να αναγκαστεί να αλλάξει εξολοκλήρου τον κώδικα του παιχνδιού. Όλα τα παραπάνω τελικά δεν την απέτρεψαν από το να κυκλοφορήσει έναν άρτιο τεχνικά τίτλο που κατά τους developers χρησιμοποιούσε περίπου το 30% της υπολογιστικής ισχύος του PS3. Βέβαια οι προγραμματιστές της ND μας εντυπωσίασαν ακόμη περισσότερο όταν κυκλοφόρησε ο δεύτερος τίτλος το Among Thieves, που έκανε, σύγκριτικά πάντα, το Drake's Fortune τεχνικά να μοιάζει αρκετά φτωχό. Το προαναφερθέν επιτεύχθηκε με ακόμη καλύτερα textures, animations, lighting effects, απουσίας aliasing, εξελιγμένης χρήσης του motion blur και πολύ καλύτερων physics, particles και ragdoll effects σε σχέση με τον πρωτότυπο τίτλο. Σύμφωνα με την ND το Among Thieves εκμεταλλεύεται το 90-100% της υπολογιστικής δύναμης του PS3 αν και κατά τον Neil Druckman, game designer της ND, το Uncharted 3 (ναι θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή) τεχνικά θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό και θα ξεπεράσει το Among Thieves όχι απαραίτητα με ακόμη μεγαλύτερη αξοιοποίηση του hardware του PS3 αλλά με καλύτερη παραμετροποίηση της υπάρχουσας μηχανής γραφικών του Among Thieves.
Το Uncharted είναι action/adventure games. O gamer ελέγχει τον Nate σε προοπτική τρίτου προσώπου. O Nate έχει μεγάλες ακροβατικές ικανότητες καθώς μπορεί να αναρρηχήτε σε υψηλά σημεία, να πραγματοποιεί μαγάλα άλματα. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να κουβαλάει μαζί του δύο όπλα (πιστόλι και τυφέκιο ή καραμπίνα, bazookas, βομβιδοβόλο) καθώς και έναν μικρό αριθμό από χειροβομβίδες. Ο Nate μπορεί να πυροβολεί τους εχθρούς του είτε τρέχοντας ή έχοντας κάλυψη πίσω από τοίχους, πεσμένους κορμούς δέντρων κτλ (ακόμη και κρεμασμένος από περβάζια αλλά μόνο με πιστόλι). Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχη δυνατότητα στοχευμένου πυροβολισμού ή "τυφλού" πυροβολισμού. Το σύστημα κάλυψης - πυροβολισμού θυμίζει το αντίστοιχο του 3rd person shooter "Gears of War". Tις χειροβομβίδες ο Nate μπορεί να τις πετάει προς τους αντιπάλους του είτε στοχευμένα (με καμπύλη) είτε στα "τυφλά" έχοντας την πλάτη στον τοίχο. Ένας τομέας του gameplay που βελτιώθηκε κατά πολύ στη μετάβαση απο τον πρώτο στον δεύτερο τίτλο του franchise είναι η μάχη σώμε με σώμα. Πλέον καθώς ο Nate πλησιάζει τους αντιπάλους του και εφόσον οι τελευταίοι δεν τον αντιληφθούν μπορεί να τους εξουδετερώσει με αθόρυβο τρόπο προσδίδοντας μια άλλη νότα στο gameplay. Πέρα απο από αυτό μια άλλη σημαντική προσθήκη η οποία και αυξάνει την αντοχή στο χρόνο του Uncharted 2: Amogn Thieves είναι φυσικά το online μερος του τίτλου με modes όπως το co op, deathmatch κτλ. Επίσης ο δεύτερος τίτλος είχε εξαρχής trophies ενώ στο Drake's Fortune προστέθηκαν με update λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του, τον Αύγουστο του 2008. Αλλά πέρα απο τα trophies οι δύο τίτλοι ανταμείβουν τα κατορθώματα του gamer μέσα στο παιχνίδι με τα γνωστά medals με το καθένα να έχει και διαφορετικά points. Mε τους πόντους αυτούς ο gamer μπορεί να ξεκλειδώσει διάφορα μυστικά όπως concept art, videos κτλ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των Uncharted τίτλων είναι οι θησαυροί που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού και τους οποίους ως Nate εντοπίζει ο gamer. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η ND κυκλοφόρησε στο Playstation Store τέσσερα motion comic επεισόδια με τίτλο Uncharted: Eye Of Indra. Το Eye Of Indra ουσιαστικά είναι prequel του Drake's Fortune και σύμφωνα με το σενάριο ο Nate αναζητεί το eye of indra, το τρίτο φυλαχτό του "θεού" indra που λατρεύονταν από λαούς στην ευρήτερη περιοχή της αρχαίας Μεσοποταμίας. Το πρώτο επεισόδιο διατίθεται δωρεάν στο Playstation Store με τα υπόλοιπα να διατίθονται ξεχωριστά στην τιμή των 0,99$ το καθένα.
Η Naughty Dog με το Uncharted έδωσε στην Sony ένα νέο και πολύ δυνατό franchise και σε μάς τους gamers μια καταπληκτική gameplay εμπειρία.
Σε σχέση με το πρώτο επεισόδιο του franchise το Uncharted 2 λαμβάνει χώρα σε περισσότερα μέρη του κόσμου και συγκεκριμένα στην Κωνσταντινούπολη, στο Βόρνεο, στο Νεπάλ και στα Ιμαλάια. Το σενάριο είναι ποιο πολυεπίπεδο και ανατρεπτικό σε σχέση με τον πρώτο τίτλο. Σύμφωνα με την ιστορία του παιχνιδιού δύο επίσης κυνηγοί θασαυρών, ο Harry Flynn και η Chloe Frazer πλησιάζουν τον Nate και του λένε πως ο Zoran Lazarevic επιθυμεί να συνεργαστούν οι τρεις μεταξύ τους ώστε να του φέρουν από ένα μουσείο της Κωνσταντινούπολης μια λάμπα. Ο Nate δέχεται να συμμετάσχει όταν συνειδητοποιεί πως αυτή η λάμπα είναι το "κλειδί" που θα αποκαλύψει την τύχη που είχε ο στόλος του εξερευνητή Marco Polo ο οποίος στις διηγήσεις έκανε λόγο για αμύθητους θησαυρούς. Από τα αρχικά κίολλας στάδια του παιχνιδιού και μέσα από ανατροπές ο Nate και η Chloe έρχονται αντιμέτωποι με τους Lazarevic και Flynn καθώς καθώς και οι πρώτοι αλλά και οι δεύτεροι επιδιώκουν πάση θυσία να βρουν το Cintamani Stone. Πρόκειται για μία πολύτιμη και συνάμα μαγική πέτρα η οποία προσδίδει στον κατοχό της υπερφυσικές ικανότητες και αθανασία. Βέβαια ο Nate θέλει να αποκτήσει το Cintamani Stone προκειμένου να το καταστρέψει ώστε μην χρησιμοποιηθεί για κακό ενώ ο Lazarevic επιδιώκει να γίνει κατοχός του μάλλον για σκοτεινούς σκοπούς όπως αφήνει να φανεί ο χαρακτήρας αλλά και το παρελθόν του (εγκληματίας πολέμου στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας). Κατά την διάρεκεια της περιπέτειας του, τον Νate, πέρα από την Chloe, θα τον βοηθήσουν οι Sully - Elena. Ο Nate και ο Sully συναντιούνται στα αρχικά στάδια του παιχνδιού όταν ο δεύτερος βγάζει τον Nate από μία τούρκικη φυλακή. Ο Sully, o Nate και η Chloe θα συνεργαστούν προκειμένου να εμποδίσουν τους Lazarevic και Flynn να αποκτήσουν το Cintamani Stone. Η Elena συναντιέται με τον Nate στους έρημους δρόμους μίας πόλης του Nepal όπου εκεί με την βοήθεια του cameraman της Jeff προσπαθεί να εντοπίσει τον Lazarevic για τον οποία από τα Ηνωμένα Έθνη πιστεύεται πως είναι νεκρός. Η Elena μπαίνει και αυτή στην ομάδα του Nate. Ο Nate καταλήγει στα Ιμαλάια οπού συναντάει ενάν ηλικιωμένο Γερμανό, τον Schafer και τον Θιβετιανό φίλο του Tenzin. Ο Schafer λέι στον Nate πως πριν από 70 χρόνια είχε αποτρέψει μια ομάδα ναζί να πάρει το Cintamani Stone σκοτώνοντας όλα τα μέλη της. Τελικά ο Nate με τη βοήθεια των φίλων του καταφέρνει να αποτρέψει τον Lazarevic από το να αποκτήσει το Cintamani Stone το οποίο βρίσκεται στην Shambhala, μία κρυμμένη πόλη στα Ιμαλάια, που προστατεύεται απο τερατώδη πλάσματα τους Guardians. O Flynn αλλά και ο Lazarevic σκοτώνονται.
αρχή, το ήμισυ του παντός...
Με την κυκλοφορία του Playstation 3 η Naughty Dog αποφάσισε να ασχοληθεί με την δημιουργία ενός "ενήλικου" franchise αφήνοντας πίσω προηγουμενές δημιουργίες όπως το Crash Bandicoot ή Jak που είχαν σαφώς καρτουνίστικο αν όχι "παιδικό" στυλ και ως προς την τεχνική απεικονισής τους αλλά και ως προς την γενικότερη αισθητική τους ως videogames. Ένας σοβαρός κατά την Naughty Dog λόγος που την οδήγησε στο να ασχοληθεί με ένα πιο ώριμο franchise ήταν η τεχνολογία που προσφέρει το Playstation 3 η οποία επιτρέπει την δημιουργία videogame με ρεαλιστικούς κόσμους και χαρακτήρες. Βέβαια η μετάβαση απο το Playstation 2 στο Playstation 3 δεν ήταν εύκολη καθώς η νέα κονσόλα προσφέρει πολλές νέες τεχνικές απεικόνισης γραφικών, αλλά το κυριότερο χαρακτηρίζεται απο πολύ πιο πολύπλοκη και σύνθετη hardware αρχιτεκτονική (cell και 7 SPE, δηλαδή synergastic processor elements) με συνέπεια να απαιτείται πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στον προγραμματισμό της κονσόλας. Το νέο hardware έδωσε μεν τη δυνατότητα στη Naughty Dog να χρησιμοποιήσει τεχνικές γραφικών που δεν διέθετε το PS2 ωστόσο για να γίνει αυτό πράξη η ομάδα ανάπτυξης οδηγήθηκε σε αλλαγές. Η κυριότερη απο αυτές, όσο αφορά πάντα τον προγραμματισμό, ήταν η υιοθέτιση της γλώσσας προγραμματισμού C++ και η εγκατάληψη της γλώσσας GOAL που χρησιμοποιούσε η Naughty Dog στο PS2 (αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η GOAL είχε δημιουργηθεί από την ίδια την Naughty Dog). Ο προγραμματισμός σε C++ ήταν απαραίτητος ώστε η Naughty Dog να έχει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης των developer kits για PS3 που παρείχε η Sony στους 1st party developers. Ωστόσο αρχικά και μέχρι να επέλθει κάποια εξοικείωση με τα νέα developer kits ο πραγραμματισμός ήταν αρκετά δύσκολος με αποτέλεσμα δέκα μήνες μετά την αρχή δημιουργίας του πρώτου τίτλου του franchise, δηλαδή του Uncharted: Drake's Fortune, η Naughty Dog (ND απο εδώ και στος εξής για συντομία) να αναγκαστεί να αλλάξει εξολοκλήρου τον κώδικα του παιχνδιού. Όλα τα παραπάνω τελικά δεν την απέτρεψαν από το να κυκλοφορήσει έναν άρτιο τεχνικά τίτλο που κατά τους developers χρησιμοποιούσε περίπου το 30% της υπολογιστικής ισχύος του PS3. Βέβαια οι προγραμματιστές της ND μας εντυπωσίασαν ακόμη περισσότερο όταν κυκλοφόρησε ο δεύτερος τίτλος το Among Thieves, που έκανε, σύγκριτικά πάντα, το Drake's Fortune τεχνικά να μοιάζει αρκετά φτωχό. Το προαναφερθέν επιτεύχθηκε με ακόμη καλύτερα textures, animations, lighting effects, απουσίας aliasing, εξελιγμένης χρήσης του motion blur και πολύ καλύτερων physics, particles και ragdoll effects σε σχέση με τον πρωτότυπο τίτλο. Σύμφωνα με την ND το Among Thieves εκμεταλλεύεται το 90-100% της υπολογιστικής δύναμης του PS3 αν και κατά τον Neil Druckman, game designer της ND, το Uncharted 3 (ναι θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή) τεχνικά θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό και θα ξεπεράσει το Among Thieves όχι απαραίτητα με ακόμη μεγαλύτερη αξοιοποίηση του hardware του PS3 αλλά με καλύτερη παραμετροποίηση της υπάρχουσας μηχανής γραφικών του Among Thieves.
Το Uncharted είναι action/adventure games. O gamer ελέγχει τον Nate σε προοπτική τρίτου προσώπου. O Nate έχει μεγάλες ακροβατικές ικανότητες καθώς μπορεί να αναρρηχήτε σε υψηλά σημεία, να πραγματοποιεί μαγάλα άλματα. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να κουβαλάει μαζί του δύο όπλα (πιστόλι και τυφέκιο ή καραμπίνα, bazookas, βομβιδοβόλο) καθώς και έναν μικρό αριθμό από χειροβομβίδες. Ο Nate μπορεί να πυροβολεί τους εχθρούς του είτε τρέχοντας ή έχοντας κάλυψη πίσω από τοίχους, πεσμένους κορμούς δέντρων κτλ (ακόμη και κρεμασμένος από περβάζια αλλά μόνο με πιστόλι). Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχη δυνατότητα στοχευμένου πυροβολισμού ή "τυφλού" πυροβολισμού. Το σύστημα κάλυψης - πυροβολισμού θυμίζει το αντίστοιχο του 3rd person shooter "Gears of War". Tις χειροβομβίδες ο Nate μπορεί να τις πετάει προς τους αντιπάλους του είτε στοχευμένα (με καμπύλη) είτε στα "τυφλά" έχοντας την πλάτη στον τοίχο. Ένας τομέας του gameplay που βελτιώθηκε κατά πολύ στη μετάβαση απο τον πρώτο στον δεύτερο τίτλο του franchise είναι η μάχη σώμε με σώμα. Πλέον καθώς ο Nate πλησιάζει τους αντιπάλους του και εφόσον οι τελευταίοι δεν τον αντιληφθούν μπορεί να τους εξουδετερώσει με αθόρυβο τρόπο προσδίδοντας μια άλλη νότα στο gameplay. Πέρα απο από αυτό μια άλλη σημαντική προσθήκη η οποία και αυξάνει την αντοχή στο χρόνο του Uncharted 2: Amogn Thieves είναι φυσικά το online μερος του τίτλου με modes όπως το co op, deathmatch κτλ. Επίσης ο δεύτερος τίτλος είχε εξαρχής trophies ενώ στο Drake's Fortune προστέθηκαν με update λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του, τον Αύγουστο του 2008. Αλλά πέρα απο τα trophies οι δύο τίτλοι ανταμείβουν τα κατορθώματα του gamer μέσα στο παιχνίδι με τα γνωστά medals με το καθένα να έχει και διαφορετικά points. Mε τους πόντους αυτούς ο gamer μπορεί να ξεκλειδώσει διάφορα μυστικά όπως concept art, videos κτλ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των Uncharted τίτλων είναι οι θησαυροί που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού και τους οποίους ως Nate εντοπίζει ο gamer. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η ND κυκλοφόρησε στο Playstation Store τέσσερα motion comic επεισόδια με τίτλο Uncharted: Eye Of Indra. Το Eye Of Indra ουσιαστικά είναι prequel του Drake's Fortune και σύμφωνα με το σενάριο ο Nate αναζητεί το eye of indra, το τρίτο φυλαχτό του "θεού" indra που λατρεύονταν από λαούς στην ευρήτερη περιοχή της αρχαίας Μεσοποταμίας. Το πρώτο επεισόδιο διατίθεται δωρεάν στο Playstation Store με τα υπόλοιπα να διατίθονται ξεχωριστά στην τιμή των 0,99$ το καθένα.
Η Naughty Dog με το Uncharted έδωσε στην Sony ένα νέο και πολύ δυνατό franchise και σε μάς τους gamers μια καταπληκτική gameplay εμπειρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου