Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2008

Shenmue

"He shall appear from a far Eastern land across the sea. A young man who has yet to know his potential. This potential is a power that can either destroy him, or realize his will. His courage shall determine his fate. The path he must traverse, fraught with adversity, I await whilst praying. For this destiny predetermined since ancient times... A pitch, black night unfolds with the morning star as its only light. And thus the saga, begins..."

Η σειρά Shenmue πρωτοεμφανίστηκε τον Δεκέμβριο του 1999 με το ομώνυμο videogame που κυκλοφόρησε για την τότε νέα κονσόλα της SEGA, το Dreamcast. Toν Νοέμβριο του επόμενου έτους ο τίτλος κυκλοφόρησε στην Β. Αμερική ενώ τον αμέσως επόμενο μήνα κυκλοφόρησε και στην Ευρώπη. Το Shenmue έδειχνε να είναι ένας πολλά υποσχόμενος τίτλος, με μεγάλη ελευθερία στο gameplay και αρκετά μεγάλη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον μέσα στο παιχνίδι (interactivity), και ίσως ο πρώτος τίτλος που έδειχνε το τι ήταν ικανές να επιτύχουν οι τότε κονσόλες νέας γενιάς με μπροστάρη φυσικά το Dreamcast καθώς ήταν η πρώτη κονσόλα που κυκλοφόρησε για την γενιά εκείνη. Ο δημιουργός του τίτλου Yu Suzuki, χαρακτήρισε το Shenmue ως FREE game από τα αρχικά των λέξεων ‘’full reactive eyes entertainment’’ θέλοντας ουσιαστικά με αυτήν την ονομασία να τονίσει την ελευθερία που υπάρχει στο gameplay του παιχνδιού και δεν είχε άδικο καθώς στο Shenmue ο βασικός πρωταγωνιστής της σειράς Ryo Hazuki ακολουθούσε ένα ημερήσιο κύκλο, ξυπνούσε κάθε ημέρα στις οχτώ το πρωί και από κει και πέρα o gamer μπορούσε είτε να ασχοληθεί με την βασική πλοκή του τίτλου είτε με δευτερεύοντα στοχεία του gameplay όπως να κυκλοφορεί στη Yokosuka (όπου εξελίσσεται το Shenmue) και να παίζει βελάκια ή arcade games της SEGA που υπήρχαν σε σημεία της πόλης κ.α. Αφού βράδιαζε, κατά τις έντεκα και μισή η ώρα έπρεπε να πάει στο σπίτι του για ύπνο.Το Shenmue εν τούτοις δεν σημείωσε ικανοποιητικές πωλήσεις, καθώς έφτασε μόλις τα 1,2 εκατομ. πουλημένα αντίτυπα και με δεδομένο ότι η ανάπτυξη του κόστισε στην SEGA περίπου 70 εκατομ. $ ποσό τεράστιο εκείνη την εποχή για την δημιουργία ενός videogame γέννησε αμφιβολίες σε πολλούς για το αν θα κυκλοφορούσε ένα sequel.


Παρά το γεγονός ότι το Shenmue είχε μικρή εμπορική επιτυχία, δεδομένου και του κόστους ανάπτυξης του η SEGA αποφάσισε να κυκλοφορήσει το επόμενο επεισόδιο της σειράς, το Shenmue II καθησυχάζοντας τουλάχιστον τους φίλους του πρώτου τίτλου. Το Shenmue II κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία τον Σεπτέμβριο του 2001 για το Dreamcast, ενώ στην Ευρώπη κατέφθασε τον Νοέμβριου του ιδίου έτους. Στην Β. Αμερική δεν κυκλοφόρησε η συγκεκριμένη έκδοση του Shenmue II αλλά αυτή του Xbox, τον Οκτώβριου του 2002. Στην Ευρώπη η Xbox έκδοση αφίχθηκε μόλις τον Μάρτιο του 2003. Το Shenmue II συνεχίζει την επική ιστορία του Ryo Hazuki και μάλιστα ξεκινάει ακριβώς από το σημείο που τελείωσε το πρώτο Shenmue, με τον Ryo να βρίσκεται πάνω στο πλοίο για το Hong Kong, στην Κίνα. Λίγο μετά του τίτλους έναρξης του Shenmue II, ο Ryo πατάει το πόδι του στο Hong Kong, που την εποχή που διαδραματίζονται τα δύο Shenmue (1986 -1987) ήταν ακόμη αποικία των Βρετανών, με αποτέλεσμα σε ορισμένα σημεία της πόλης το βρετανικό στοιχείο να είναι αρκετά έντονο, όπως στα κτήρια της Aberdeen. Mε την εμφάνιση νέων χαρακτήρων όπως του Ren της συμμορίας Heavens, της Lishao Tao, ή της Shenhua προς το τέλος του τίτλου διευρύνεται το σύμπαν του franchise ενώ ταυτόχρονα ο τίτλος χαρακτηρίζεται και από αρκετές φιλοσοφικές αναζητήσεις όπως τα λόγια της δασκάλου Lishao Tao προς τον Ryo πως το να σκοτώσεις ένα άτομο για να πάρεις εκδίκηση επειδή το συγκεκριμένο άτομο σκότωσε ένα αγαπημένο σου πρόσωπο (στην προκειμένη περίπτωση ο Lan Di σκότωσε τον πατέρα του Ryo) είναι μια πράξη που δεν διαφέρει από μία στυγνή δολοφονία και ούτε δικαιολογείται ηθικά. Στο gameplay κομμάτι το Shenmue II ήταν πανομοιότυπο με τον πρώτο τίτλο ενώ στον οπτικό τομέα εντυπωσίαζε σε ανέλπιστο βαθμό με τα μεγάλα του περιβάλλοντα, τα εξαιρετικά textures και τους πολλούς npcs επί της οθόνης. Στις πωλήσεις όμως η κατάσταση ήταν τραγική καθώς ο τίτλος πούλησε μόλις 150.000 αντίτυπα!! Από την άλλη μεριά η έκδοση του Shenmue II για το Xbox λόγω του ισχυρότερου hardware είχε σαφείς βελτιώσεις στα γραφικά, όπως καλύτερο lighting και frame rate κάποιες άλλες μικροπροσθήκες ενώ το κουτί του τίτλου περιείχε και ένα DVD που εξιστορούσε την ιστορία του πρώτου Shenmue μέσω μονταρίσματος των cut scene του. Στο Xbox το Shenmue II πούλησε επίσης πολύ λίγα κομμάτια.

Οι μικρές πωλήσεις του πρώτου τίτλου της σειράς αλλά κυρίως οι τραγικές πωλήσεις του δεύτερου μέρους (και μάλιστα σε δύο διαφορετικές κονσόλες) που αθροιστικά δεν ξεπερνούσαν το ένα εκατομμύριο πουλημένα αντίτυπα, σε συνδυασμό και με το πολύ υψηλό κόστος ανάπτυξης ενός τίτλου Shenmue έκαναν προφανώς για τη SEGA μη συμφέρουσα τη συνέχιση της σειράς καθώς μόνο ζημιά της απέφερε στο παρελθόν. Το παραπάνω γεγονός καθιστά εξαιρετικά μεγάλο ρίσκο για την SEGA την κυκλοφορία ενός νέου Shenmue που θα δίνει συνέχεια στην ιστορία του Ryo Hazuki, καθώς αποδεδειγμένα στο παρελθόν η σειρά δεν σημείωσε καθόλου ικανοποιητικές πωλήσεις και όλα αυτά, παρά την κατά περίεργο τρόπο υψηλή ζήτηση που υπάρχει από τη μεριά των gamers, φίλων, ίσως και όχι μόνο, της σειράς, για ένα Shenmue III. Σε σχετικά πρόσφατες τις ανακοινώσεις η SEGA έχει αρνηθεί πως στα άμεσα σχεδία της βρίσκεται ένα νέο Shenmue, το Shenmue III δηλαδή, ενώ ακόμη και η κυκλοφορία του Shenmue online προς το παρόν έχει αναβληθεί. Παρά λοιπόν το γεγονός ότι στο τέλος του Shenmue II εμφανίζεται ένα art work με πάνω του τη φράση ‘’the story goes on’’ η κυκλοφορία του Shenmue III παραμένει έως και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές κάτι το αβέβαιο.

Shenmue, the saga begins

Βρισκόμαστε στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου στα μέσα της δεκαετίας του 80’, και πιο συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 1986 στην περιοχή της πόλης Yokosuka που βρίσκεται στην ανατολική ακτή της κεντρικής Ιαπωνίας. Στην Yokosuka ζει ο Ryo Hazuki ένας νεαρός Ιάπωνας και γιος του Iwao Hazuki, εξαιρετικού γνώστη και δασκάλου πολεμικών τεχνών. Ο Ryo μαζί με τον πατέρα του και την Ine Hayata, την σχετικά ηλικιωμένη οικιακή βοηθό της οικογένειας, ζούνε στο Yamanose, ένα χωριό στα περίχωρα της Yokosuka, διατηρώντας ένα dojo. H Hayata είναι σαν δεύτερη μητέρα του Ryo καθώς η φυσική του μητέρα πέθανε χρόνια πριν, ενώ τον Masayuki Fukuhara αδελφικό του φίλο, ο Ryo τον θεωρεί μέλος της οικογένειας.

Την ήρεμη ζωή του Ryo έρχεται να την διακόψει απότομα ένα συμβάν που έλαβε χώρα μία χιονισμένη ημέρα. Καθώς ο Ryo πήγαινε να εισέλθει στο dojo του πατέρα του είδε χάμω την Hayata αλλά και τον αδελφικό του φίλο Fukahara να πετάγεται βίαια έξω από το dojo. Ο Ryo ταραγμένος εισήλθε μέσα στο dojo και πέρα από τον πατέρα του υπήρχαν άλλα τρία άτομα, δύο τύποι με μαύρα κοστούμια και ένας τρίτος με μακριά κοτσίδα που φορούσε μια παραδοσιακή κινέζικη φορεσιά. Αυτός είναι ο Lan Di αρχηγός της κινέζικης μαφιόζικης συμμορίας Chiyoumen όπως θα μάθει αργότερα ο Ryo. O Lan Di μονομάχησε για λίγα λεπτά με τον πατέρα του Ryo, τον Iwao, και αφού τον νίκησε του ζήτησε να του πει που είναι ένα αντικείμενο, mirror όπως το απεκάλεσε. Μάλιστα ο Lan Di έπιασε τον Ryo από το λαιμό με προφανή λόγο να τον πνίξει αν ο Iwao δεν του έλεγε τη θέση που βρίσκονταν του mirror. Ο Iwao μην έχοντας άλλη επιλογή του απεκάλυψε σε ποιος μέρος μέσα στο dojo βρίσκονταν το mirror και αφού ο Lan Di τελικά το βρήκε και το πήρε, με μία κίνηση σχεδόν αποτελείωσε τον ήδη βαριά πληγωμένο από την μονομαχία τους λίγο πριν πατέρα του Ryo. Μάλιστα λίγο πριν από την τελευταία του επίθεση ο Lan Di ρώτησε τον Iwao αν θυμόταν έναν ονόματι Sunming Zhao τον οποίο και σκότωσε! Τα λόγια του Lan Di γέννησαν ερωτηματικά στον Ryo καθώς αδυνατούσε να πιστέψει πως ο πατέρας σκότωσε άνθρωπο.

O Lan Di είχε πια στα χέρια του το mirror και έφυγε μαζί με τους δύο άντρες από το dojo των Hazuki αφήνοντας τον Ryo με τον ετοιμοθάνατο πατέρα του. Τελικά ο πατέρας του Ryo δεν άντεξε από τα χτυπήματα του Lan Di και πέθανε στα χέρια του. Από εκείνη τη στιγμή ο Ryo δεν σκεφτόταν τίποτε άλλο παρά μόνο να πάρει εκδίκηση από τον Lan Di.


Μετά από τέσσερις ημέρες και αφού συνήλθε κάπως μίλησε με τον Fuku-san και του απεκάλυψε πως αποφάσισε να πάρει εκδίκηση από τον Lan Di. Κάποιοι γείτονες του Ryo του είπαν πως την ημέρα του φόνου του πατέρα του, είδαν κοντά στο dojo ένα πολυτελές μαύρο αυτοκίνητο με τρία άτομα μέσα. Τέτοια πολυτελή αυτοκίνητα ήταν εξαιρετικά ασυνήθιστο να βρίσκονται στην περιοχή του Yamanose και από τη στιγμή που το συγκεκριμένο βρίσκονταν πλησίον του dojo και είχε τρία άτομα μέσα, υπέθεσε πως πιθανότατα να πρόκειται για το αυτοκίνητο με το οποίο κατέφθασαν στο dojo για να πάρουν το mirror και να σκοτώσουν τον πατέρα του, ο Lan Di και οι δύο του σωματοφύλακες. Σκοπός λοιπόν του Ryo ήταν να βρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο καθώς ήταν το μόνο στοιχείο που διέθετε εκείνη τη στιγμή προς αναζήτηση του Lan Di. Αφού ρώτησε την Nozomi (φίλη του) ,τον Αμερικάνο φίλο του Tom αλλά και κάποιους κινέζικης καταγωγής κατοίκους της Yokosuka πήγε στο λιμάνι της πόλης καθώς ένας γηραιός κάτοικος κινέζικης καταγωγής του είπε πως ο Lan Di αποτελεί μέλος της κινεζικής μαφίας η οποία έχει δημιουργήσει μια δική της βάση στο λιμάνι της Yokosuka προκειμένου να εξυπηρετεί τις βρώμικες της δουλειές. Ο Ryo πήγε στο λιμάνι και μετά από μία μικρή αναζήτηση κατέληξε στο Heart Beats bar. Σκοπός του ήταν να βρει ναύτες που δούλευαν σε κινέζικα πλοία και να τους ρωτήσει εάν ήξεραν κάτι για τον Lan Di. Oι ναύτες που συνάντησε στο συγκεκριμένο bar δεν του έδωσαν πληροφορίες και ακολούθησε μια σύντομη μάχη στην οποία ο Ryo νίκησε εύκολα. Ο ιδιοκτήτης του bar του είπε πως τις πληροφορίες που αναζητά μπορεί να τις πάρει από έναν τύπο ονόματι Charlie. Μετά από μία επεισοδιακή συνάντηση σε ένα κατάστημα με τατουάζ, ο Charlie είπε στον Ryo πως δεν γνώριζε κάτι το σχετικό. Εν τω μεταξύ η Nozomi σε συνάντηση με τον Ryo εξέφρασε την ανησυχία της για αυτόν, καθώς στην αναζήτηση του Lan Di ίσως να κινδύνευε η ζωή του ενώ είχε παραμελήσει εντελώς και την προετοιμασία για τις εξετάσεις της τελευταίας τάξης του σχολείου. Την επομένη η Hayata έδωσε στον Ryo ένα γράμμα το οποίο κατέφθασε στο dojo των Hazuki μετά τον θάνατο του Iwao. Το κείμενο του ήταν γραμμένο στα κινέζικα και έτσι ο Ryo αδυνατούσε να το διαβάσει.

Αρχικά πήγε το γράμμα σε κάτι γνωστούς του, Κινέζους κατοίκους της Yokosuka, οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να το διαβάσουν καθώς αυτός που το έγραψε έκανε χρήση κάποιον σπάνιων γραμματικών συμβόλων μιας εκ των εκατοντάδων κινεζικών διαλέκτων. Τελικά κατάφερε να καταλάβει τι έλεγε το κείμενο του γράμματος, πηγαίνοντας το σε μια γηραιά γυναίκα. Το γράμμα έλεγε πως o Ryo μπορούσε να ζητήσει την βοήθεια κάποιου Master Chen, επίσης υπήρχε και ένας αριθμός τηλεφώνου ο οποίος ήταν γραμμένος σε μορφή κώδικα. Η υπογραφή του γράμματος έλεγε Yuanda Zu. Ο Ryo τελικά πήρε τηλέφωνο στον συγκεκριμένο αριθμό και το σήκωσε κάποιος τύπος ο οποίος του είπε να πάει στο λιμάνι της Yokosuka και συγκεκριμένα στην αποθήκη 8. Στην αποθήκη συνάντησε τον Master Chen αλλά και τον γιό του Gui Zhang. Εκεί ο Master Chen του είπε πως ο Lan Di ηγείται της Chiyoumen, μιας κινέζικης μαφιόζικης οργάνωσης, και πως είναι άριστος γνώστης πολλών θανατηφόρων πολεμικών τεχνών. Ο Ryo είπε στον Master Chen πως ο Lan Di έκλεψε ένα mirror που είχε έναν δράκο επάνω του, δηλαδή το dragon mirror, αλλά όπως απεκάλυψε αμέσως μετά ο Master Chen στον Ryo πέρα από το dragon υπήρχε και το phoenix mirror (o Lan Di μάλλον δεν γνώριζε ακόμη για την ύπαρξη του) το οποίο πιθανότατα βρίσκονταν κάπου μέσα στο dojo των Hazuki. O Master Chen είπε στον Ryo να βρει το phoenix mirror και να το φέρει σε αυτόν. Εν τω μεταξύ η Nozomi επειδή θα πήγαινε στον Καναδά, όπως την είπε η μητέρα της, δεν ήθελε να φύγει χωρίς να εκφράσει στον Ryo τα αισθήματα της, τα οποία ήταν ερωτικά. Ο Ryo ήξερε τι αισθανόταν η Nozomi αλλά ο ίδιος δεν ήταν ακόμη απόλυτα σίγουρος για τα αισθήματα του προς αυτήν.

Σε μια συζήτηση του με την Hayata, η τελευταία είπε στον Ryo πως ο πατέρας του είχε παραδώσει σε ένα κατάστημα με αντίκες ένα πολύτιμο αντικείμενο που άνηκε στην φατρία των Hazuki. Ο ιδιοκτήτης του καταστήματος ήταν έμπιστος του Iwao Hazuki. O Ryo έπρεπε να παραλάβει το συγκεκριμένο αντικείμενο μόλις έκλεινε τα δεκαοχτώ του χρόνια. Τελικά πήγε στο κατάστημα και αυτό που πήρε ήταν το πάνω άκρο τμήμα της λαβής ενός ιαπωνικού ξίφους. Αφότου πήγε πίσω στο dojo παρατήρησε πως σε ένα σημείο του τοίχου υπήρχε μία υποδοχή η οποία ταίριαζε απολύτως με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Αφού εφάρμοσε το αντικείμενο σε ένα κατάνα που βρίσκονταν σε ένα μπαούλο, έβαλε το ξίφος στην υποδοχή και προς έκπληξη του άνοιξε ο τοίχος, αφού ουσιαστικά αποτελούσε μίας κρυφή πόρτα. Αμέσως μετά εισήλθε στον μυστικό χώρο και αφού έψαξε λίγο βρήκε τελικά το phoenix mirror! Πριν πάει στον Master Chen, ο Ryo πήγε το phoenix mirror στην ηλικιωμένη γυναίκα που του είχε διαβάσει το γράμμα του Yanda Zu για να τη ρωτήσει εάν γνώριζε κάτι. Η γυναίκα του είπε πως στην κινεζική παράδοση ο φοίνικας είναι το πτηνό που φέρνει καλή τύχη και ένας από τους φύλακες των θεών, ο άλλος φύλακας είναι ο δράκος (dragon mirror) και για αυτό το λόγο λατρεύονται από πληθυσμούς της Κίνας. Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά ο Ryo βλέπει στον ύπνο του κάτι αινιγματικά οράματα με μια νεαρή κοπέλα. Τελικά ο Ryo παρέδωσε το phoenix mirror στον Master Chen o οποίες είπε πως το mirror είναι κατασκευασμένο από έναν σπάνιο λίθο. Ο Master Chen του απεκάλυψε πως στο παρελθόν ο Yuanda Zu του είπε κάτι αινιγματικό, πως εάν ο δράκος και ο φοίνικας συναντηθούν τότε θα ανοίξουν οι πύλες του ουρανού και της γης και θα απελευθερωθεί ένας δαίμονας που ονομάζεται Ji Yio. Ίσως λοιπόν ο Lan Di να πιστεύει σε αυτόν τον θρύλο και να έχει ως σκοπό την απελευθέρωση του δαίμονα για να υπηρετήσει τους σκοτεινά του σχέδια. Ξαφνικά και ενώ συζητούν εμφανίστηκε ένας άσχημος στην όψη τύπος και άρπαξε το phoenix mirror από τον Ryo, τελικά όμως και με την βοήθεια του Gui Zhang, ο Ryo ξαναέφερε το phoenix mirror στην κατοχή του. Ο συγκεκριμένος τύπος ονομαζόταν Chai και όπως φαίνεται δούλευε για λογαριασμό του Lan Di και την Chiyoumen.

Οι Master Chen και Gui Zhang είπαν στον Ryo πως υπήρχε μια συμμορίτικη ομάδα με την ονομασία Mad Angels η οποία πιθανότατα είχε σχέσεις συνεργασίας με την Chiyoumen. Μάλιστα είκασαν πως κατά πάσα περίπτωση οι Mad Angels θα είχαν πληροφορήσει τον Lan Di σχετικά με το που βρίσκονταν το dragon mirror και τέλος είπαν στον Ryo πως ο Lan Di είχε αναχωρήσει για το Hong Kong. Ακολούθησε μία έντονη συζήτηση στην οποία ο Ryo είπε στους δυο πως σκοπεύει να ακολουθήσει τον Lan Di, αλλά ειδικά ο Gui Zhang εξέφρασε την αντίρρηση του καθώς ο Lan Di ήταν άριστος μαχητής κα ο Ryo δεν ήταν κατάλληλα εκπαιδευμένος να τον αντιμετωπίσει. Από την άλλη ο Master Chen ήταν αρνητικός με την ιδέα της εκδίκησης διότι κάτι τέτοιο δεν θα οδηγούσε πουθενά και αρνήθηκε να συνεχίσει να παρέχει βοήθεια στον Ryo. Ο Ryo εξακολουθούσε να βλέπει τα αινιγματικά οράματα με την νεαρή κοπέλα. Επίσης, αποφάσισε να πάει στο Hong Kong. Όμως δεν διέθετε τα απαραίτητα χρήματα για το εισιτήριο του ταξιδιού. Τελικά όμως κατάφερε να βρει δουλειά στο λιμάνι της Yokosuka (σε αυτό τον βοήθησε ο Goro τον οποίο ο Ryo γλύτωσε από κάτι τύπους) ενώ συγχρόνως προσπαθεί να μάθει το οτιδήποτε για τους Mad Angels. Στο λιμάνι γνωρίζει έναν νέγρο τον Mark και γίνονται μεταξύ τους φίλοι. Σε μια συνάντηση του στο λιμάνι με το Gui Zhang, ο τελευταίος παρότι προηγουμένως είχε πει στο Ryo πως δεν συμφωνεί με την δίψα του για εκδίκηση τελικά του είπε πως εάν βρίσκονταν στη θέση του θα έκανε το ίδιο. Ο Ryo τελικά κατάφερε να μάθει πως αρχηγός των Mad Angels ήταν κάποιος με το όνομα Terry.

Εν τω μεταξύ ο Chai τηλεφώνησε στο σπίτι του Ryo και του είπε να πάει στην αποθήκη 17 του λιμανιού της Yokosuka καθώς εκεί οι Mad Angels κρατούσαν όμηρο την Nozomi! Ο Ryo πήγε εκεί με μία Harley μηχανή που του δάνεισε ένας φίλος. Στην αποθήκη 17 ήταν παρόν και ο αρχηγός των Mad Angles, τον Terry δηλαδή. Ο Τerry είπε στον Ryo πως θα του έδινε την Nozomi εάν αυτός (Ryo) υπόσχονταν ότι θα έβγαζε από την άκρη τον Gui Zhang (!) που ήταν μεγάλος εχθρός των Mad Angels. Ο Ryo δέχτηκε αυτούς του όρους υπό την προϋπόθεση να τον οδηγήσει ο Terry στον Lan Di. O τελευταίος συμφώνησε αλλά αφού πρώτα κάνει ο Ryo το θέλημα του. Στη η Nozomi αφέθηκε ελεύθερη και μαζί με τον Ryo, οι δυο τους, έφυγαν από το λιμάνι με τη μηχανή. Το βράδυ της επόμενης ημέρας, στο λιμάνι ο Ryo συνάντησε τον Gui Zhang και του είπε να μονομαχήσουν μεταξύ τους όπως και έγινε. Κατά την διάρκεια της μονομαχίας ο Ryo είπε στο Gui Zhang να προσποιηθεί πως έχασε για να τον οδηγούσε ο Terry στον Lan Di, όμως ο Gui Zhang αρνήθηκε και η μάχη πλέον σοβάρεψε αρκετά. Τελικά όμως κανείς από τους δύο δεν βγήκε νικητής. Από την έντονη δράση κα οι δυο τους ήταν εξαντλημένοι. Τότε ξαφνικά εμφανίστηκε ο Terry κι ενώ ήταν ξαπλωμένοι χάμω πήγε να τους αποτελειώσει με ένα μεγάλο λοστό αλλά απέτυχε. Ακολούθησε μία μεγάλη μάχη με τον Ryo και Gui Zhang από τη μια μεριά και τους Mad Angles από την άλλη. Οι Ryo και Gui Zhang νίκησαν και τους Mad Angels αλλά και τον Terry. O Terry είπε στον Ryo πως ο Lan Di είχε ήδη αναχωρήσει για το Hong Kong. Ο Master Chen παρότι προηγούμενος είχε πει πως δεν θα βοηθήσει άλλο τον Ryo τελικά του έδωσε ένα εισιτήριο από ένα πλοίο που πήγαινε στο Hong Kong. . Πριν φύγει ο Ryo, την προηγούμενη νύχτα, συναντήθηκε για τελευταία φορά με την Nozomi η οποία του έδωσε ένα φυλακτό. Λίγο πριν αναχωρήσει από το λιμάνι της Yokosuka o Ryo συνάντησε εκεί τους Master Chen και Gui Zhang. O Master Chen είπε στον Ryo πως στο Hong Kong θα ερχόταν μαζί του ο Gui Zhang. Καθώς όμως μιλούσαν, αιφνιδιαστικά εμφανίστηκε ο Chai και έριξε μία σιδερένια δοκό προς το μέρος τους τραυματίζοντας στο πόδι τον Gui Zhang. Σκοπός του Chai ήταν να αποτρέψει τον Ryo να πάει στο Hong Kong. Στη μεταξύ τους μονομαχία που ακολούθησε ο Chai ηττήθηκε κατά κράτος. Μάλιστα ο Ryo τον πέταξε μέσα στη θάλασσα.


O Gui Zhang δεν θα συνόδευε τον Ryo στο Hong Kong λόγω του τραυματισμού του. Από την άλλη ο Master Chen επειδή δεν γνώριζε που ακριβώς βρισκόταν ο Yuanda Zu του συνέστησε να επισκεφθεί τον δάσκαλο Lishao Tao στην περιοχή Wan Chai του Hong Kong. Ο Ryo άφησε πίσω του την Yokosuka προς αναζήτηση του Lan Di.


Ο Suzuki σε συνέντευξη του ανέφερε πως τα πρώτα σχέδια για το Shenmue τα έκανε το 1994 όταν βρίσκονταν στην Κίνα. Εκεί του ήρθε η ιδέα να δημιουργήσει ένα video game με επική ιστορία, στο οποίο θα εμπλέκονταν και στοιχεία του κινέζικου πολιτισμού όπως οι κινεζικές πολεμικές τέχνες. Μάλιστα πρωταγωνιστής του Shenmue προορίζονταν να ήταν ο γνωστός μαχητής της Virtua Fighter σειράς, Akira. Μέσω του Shenmue οι παίχτες θα μάθαιναν σχετικά με το παρελθόν του. To Shenmue αρχικά σχεδιάζονταν να κυκλοφορήσει για το SEGA Saturn στα 32 bit. Παρόλο που το game προορίζονταν να έχει έναν αρκετά εκτεταμένο κόσμο τα γραφικά του παιχνιδιού ήταν απλά καταπληκτικά, αρκετά ανώτερα από οτιδήποτε είχε να δείξει το αντίπαλο δέος Playstation στον συγκεκριμένο τομέα και φυσικά έδειχναν ξεκάθαρα πόσο ισχυρό ήταν για εκείνη την εποχή το Saturn. Μάλιστα ο δημιουργός Yu Suzuki ήταν περήφανος για τα γραφικά του τίτλου.

Παρόλα αυτά όμως το Shenmue δεν κυκλοφόρησε ποτέ για Saturn (αν και είχε διανύσει ήδη δύο χρόνια ανάπτυξης) λόγω της εμπορικής αποτυχίας της κονσόλας. Αργότερα στα τέλη του 1997 κι ενώ η ιδέα του Dreamcast της νέας 128 bit κονσόλας της SEGA είχε προχωρήσει αρκετά πλέον το Shenmue, με την ονομασία Project Berkeley προορίζονταν να κυκλοφορήσει για το νέο μηχάνημα της SEGA. Μάλιστα στον τίτλο δόθηκε ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι της SEGA για αυτόν, ξοδευτήκαν εκατομμύρια δολάρια και από την αρχή το Shenmue θεωρήθηκε ίσως το μεγαλύτερο όπλο του Dreamcast στην μάχη με τον ανταγωνισμό, ένας τίτλος ο οποίος θα απελευθέρωνε την ωμή δύναμη της κονσόλας. Τελικά όμως, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, τα πράματα δεν εξελίχθηκαν καλά ούτε για την κονσόλα αλλά ούτε και για τον τίτλο, καθώς και τα δύο χωρίς καμιά δόση υπερβολής απετέλεσαν ένα οικονομικό Βατερλό για τη SEGA. Έχει εκτιμηθεί πως το Shenmue θα απέφερε σημαντικό κέρδος εάν κάθε κάτοχος του Dreamcast την εποχή που κυκλοφόρησε ο τίτλος τον αγόραζε δύο φορές. Αυτό φυσικά δεν συνέβη καθώς ο τίτλος πούλησε μόλις 1,18 εκατομμύρια αντίτυπα.

μια σίγουρη επιτυχία; δυστυχώς όχι ...

Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, στην εισαγωγή, ο Yu Suzuki, δημιουργός της σειράς, χαρακτήρισε το Shenmue ως FREE (full reactive eyes entertainment). Πράγματι την εποχή που κυκλοφόρησε το Shenmue (1999) ήταν από τα πρώτα game που κατάφερε να αναπαραστήσει μία πόλη με τόση ζωντάνια και λεπτομέρεια και σε αυτό βοήθησαν τα εκπληκτικά και πανέμορφα για την εποχή, και όχι μόνο, γραφικά, με τον εξαιρετικό σχεδιασμό των διάφορων περιοχών αλλά και τη ζωντάνια στην απεικόνιση των βασικών χαρακτήρων του σεναρίου αλλά και των υπολοίπων npcs με τα λεπτομερέστερα ίσως πρόσωπα που είχαν εμφανιστεί σε npcs έως τότε. Ο κόσμος του Shenmue έσφυζε από ζωντάνια και λεπτομέρεια, στα σοκάκια της πόλης υπήρχαν μαγαζιά όπου καταστηματάρχες πουλούσαν την πραμάτεια τους, δεκάδες διαφορετικοί npcs που κινούνταν στους δρόμους της πόλης, χώροι με arcade της SEGA και άλλα mini games, μικροαντικείμενα τα οποία ο Ryo μπορούσε να πιάσει με το χέρι του και να τα δει από διαφορετικές οπτικές γωνίες σε προοπτική πρώτου προσώπου είναι μόνο μερικά από αυτά που εντυπωσίαζαν το μάτι του gamer. Αν και το Shenmue δεν έδινε κυριολεκτικά την απόλυτη ελευθερία στο παίχτη να κάνει ότι θέλει, τουλάχιστον του δημιουργούσε σε μεγάλο βαθμό αυτή την εντύπωση. Επίσης στον ρεαλισμό του κόσμου του Shenmue συνέβαλε και το σύστημα καιρικών φαινομένων γνωστό ως Magic Weather System το οποίο με μεγάλη πιστότητα μπορούσε να αναπαραστήσει σε real time συνθήκες βροχή, χιόνι, συννεφιασμένες ή ηλιόλουστες ημέρες ενώ είχε την ικανότητα να αλλάζει τον καιρό και κατά την διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα τις πρωινές ώρες μπορεί να είχε βροχή ενώ το απόγευμα ο ουρανός να ήταν καθαρός. Αν τα γραφικά του παιχνιδιού ήταν εξαιρετικά για την εποχή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορούν να εκτιμηθούν ακόμη και σήμερα, ο ήχος και ειδικότερα η μουσική του Shenmue αποτελούσαν κάτι το αριστουργηματικό. Η μουσική του παιχνιδιού, επηρεασμένη κυρίως από παραδοσιακούς ιαπωνικούς - κινεζικούς ήχους σε συνδυασμό και με δυτικούς ήχους, ήταν ενορχηστρωμένη με το αποτέλεσμα να είναι το λιγότερο εκπληκτικό. Υπεύθυνος του όλου project (της μουσικής δηλαδή) ήταν ο Toshiyuki Watanabe, με συνεργάτες όπως οι Ryuji Iuchi, Tadahiro Nitta, Takenobu Mitsuyoshi και Tsuyoshi Yanagawa. Πολλά video σχετικά με την μουσική του Shenmue αλλά και γενικότερα για τη σειρά μπορείτε να βρείτε κάνοντας κλικ σε αυτόν τον σύνδεσμο: http://www.youtube.com/user/Ziming .

Η πόλη Yokosuka χωρίζονταν σε τέσσερις επιμέρους περιοχές, το Yamanose το χωριό του Ryo στα περίχωρα της πόλης, αλλά και τις αστικές περιοχές της Dobuita και της Sakuragaoka και φυσικά το λιμάνι της Yokosuka στην περιοχή Amihama. Το χωριό Yamanose είναι μία περιοχή όπου πέρα από τον Ryo ζούνε και πολλοί παιδικοί του φίλοι και άλλοι γνωστοί του. Από την άλλη η Sakuragaoka είναι μία μεγαλύτερη περιοχή όπου δεσπόζει το ομώνυμοι πάρκο. Από αυτή τη περιοχή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο Ryo μπορεί να αντλήσει πολλές πληροφορίες σχετικά με το quest του. Η Dobuita είναι η δεύτερη μεγαλύτερη περιοχή του παιχνιδιού μετά την Αmihama. Στην Dobuita η ποικιλία στους npc είναι αρκετά μεγάλη ενώ υπάρχουν και αρκετά καταστήματα όπως bar, εστιατόρια, tobacco shop κ.α. Η Nozomi πολλές φορές βρισκόταν στην συγκεκριμένη περιοχή, στο κατάστημα λουλουδιών της γιαγιάς της ενώ εδώ βρίσκεται και ο σταθμός λεωφορείων από τον οποίο ο Ryo πήρε ένα λεωφορείο για να πάει στην Amihama. Τέλος η Amihama είναι η μεγαλύτερη περιοχή του τίτλου, μία περιοχή όπου βρίσκεται και το λιμάνι της Yokosuka.


Οι περιοχές του παιχνιδιού σχεδιαστικά δεν θα μπορούσαν να μην είναι επηρεασμένες από τη δεκαετία του 80’. Γενικά ο κόσμος του Shenmue, λόγω ακριβώς της εποχής που διαδραματίζεται ο τίτλος είναι επηρεασμένος από την ποπ κουλτούρα των 80’s. Βέβαια εκτός από το παραπάνω, δεν θα μπορούσε φυσικά να είναι απών το ιαπωνικό στοιχείο αφού τα γεγονότα του τίτλου λαμβάνουν χώρα στην Ιαπωνία. Πέρα λοιπόν από κατοίκους της Yokosuka που είναι ντυμένοι κατά τα πρότυπα των 80’s ή καταστημάτων με προϊόντα που τεχνολογικά ανήκουν στη συγκεκριμένη δεκαετία, υπήρχαν και παραδοσιακά ιαπωνικά κτήρια, πχ στο Yamanose, ή npc που ήταν ντυμένοι πιο παραδοσιακά σε σχέση με τους υπόλοιπους. Με άλλα λόγια ο κόσμος του τίτλου είναι μια μίξη της ιαπωνικής κουλτούρας και παράδοσης και των 80’s. To τελευταίο ειδικά είναι πολύ εμφανές και στον βασικό χαρακτήρα της σειράς, τον Ryo Hazuki. O Ryo ειδικά, που μεγάλωσε σε dojo, διδάχτηκε από πολύ μικρός τις αξίες του ιαπωνικού πολιτισμού, όπως την πειθαρχεία, την εγκράτεια, το αίσθημα της τιμής, ή την αποφυγή της τρυφηλής ζωής. Από την άλλη μεριά όμως ο Ryo καθώς γεννήθηκε στην μεταπολεμική Ιαπωνία είναι βαθιά επηρεασμένος και από την εποχή της γενιάς του. Θα μπορούσε να ειπωθεί πως ο Ryo είναι ένα τυπικό δείγμα νέου Ιάπωνα των 80’s, ενδυματολογικά ντυμένου κατά τα πρότυπα της εποχής, που ασχολείται με πολλά από τα τεχνολογικά προϊόντα της περιόδου (πχ arcades), αλλά ταυτόχρονα μέσα του έχει έντονα πολλά παραδοσιακά ιαπωνικά στοιχεία όπως το αίσθημα της τιμής. Μάλιστα σε αυτές τις αξίες πιστεύει τόσο πολύ, που δεν διστάζει να παρατήσει τις ασχολίες της μέχρι τότε ζωής του, όπως πχ το σχολείο, για να εκδικηθεί για τον πατέρα του και συγχρόνως να αποκαταστήσει την τιμή των Hazuki. Ο Ryo όμως χαρακτηρίζεται και για το ευγενές του χαρακτήρα του καθώς πάντα κατά την διάρκεια του τίτλου υπερασπίζονταν τον αδύναμο και στεκόταν απέναντι στον καταπιεστή του, όπως στην περίπτωση του Goro ή στην απαγωγή της Nozomi.

Το gameplay του Shenmue, FREE όπως πρωτοχαρακτηρίστηκε από τον Yu Suzuki, χωρίζεται σε τρία επιμέρους μέρη, το Free Quest, το Free Battle καθώς και τα Quick Time Events (QTE). Στο Free Quest ο gamer ουσιαστικά ασχολούνταν με την συλλογή στοιχείων που θα τον οδηγούσαν στον Lan Di. Σε αυτό το σκοπό μπορούσαν να τον βοηθήσουν τόσο γνωστοί στον Ryo npc όσο και τυχαίοι npc που ο Ryo συναντούσε στο δρόμο οι οποίοι κυρίως τον έδιναν οδηγίες σχετικά με την τοποθεσία του μέρους που ήθελε να πάει εκείνη τη στιγμή. Όταν ο Ryo μάθαινε κάτι σημαντικό σχετικά με το quest του, το κατέγραφε σε ένα μικρό τετράδιο του οποίου τις σελίδες ανά πάσα στιγμή μπορούσε να ανοίξει ο gamer ώστε να δει τι πρέπει να κάνει. Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικοί από τους ανώνυμους npc που ο Ryo συναντούσε στους δρόμους της Yokosuka τον οδηγούσαν οι ίδιοι στο μέρος που ήθελε να πάει. Μάλιστα σε μία τέτοια περίπτωση ο gamer μπορούσε να κοιτάξει τον συγκεκριμένο npc σε προοπτική πρώτου προσώπου με αποτέλεσμα ο Ryo να εστιάσει σε αυτόν και από μόνος του να τον ακολουθεί στο μέρος που τον οδηγούσε και φυσικά ήθελε να πάει και ο ίδιος. Πέραν του βασικού quest, στο Free quest τμήμα του παιχνιδιού ο gamer μπορούσε να ασχοληθεί και με δευτερεύοντα στοιχεία του gameplay, όπως να μαθαίνει νέες κινήσεις πολεμικών τεχνών είτε από κάποιους βασικούς npc είτε αγοράζοντας από καταστήματα παπύρους που περιέγραφαν το πώς εκτελούνται αυτές οι κινήσεις. Μπορούσε να βάζει κέρματα σε μηχανήματα με μικροαντικείμενα, μεταξύ των οποίων και φιγούρες ηρώων από τίτλους της SEGA, και ύστερα αυτά τα αντικείμενα να τα πουλάει στα antique shops που υπήρχαν μέσα στην Yokosuka. Υπήρχε επίσης η δυνατότητα να παίξει ο gamer και κάποια πολύ γνωστά arcade games της SEGA που αποτελούν δημιουργήματα του Yu Suzuki, όπως τα Space Harrier και Hang On, καθώς και άλλα mini games όπως βελάκια, μπιλιάρδο ή box σε arcade μηχάνημα. Επίσης κάθε ημέρα η Ine Hayata (ή Ine-San) έδινε στον Ryo ένα μικρό χρηματικό ποσό ενώ αργότερα ο Ryo έβρισκε δουλειά στο λιμάνι της Yokosuka.

Tο Free Battle Mode έμοιαζε σε μεγάλο βαθμό με τις μάχες από την fighting σειρά της SEGA, Virtua Fighter. Στο Free Battle ο Ryo εμπλέκονταν σε μάχες με πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα στην οθόνη με τον gamer να μπορεί να εκτελέσει ένα πλήθος κινήσεων από τις οποίες άλλες τις ήξερε από την αρχή του παιχνιδιού ο Ryo και άλλες τις μάθαινε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού είτε από κάποιους συγκεκριμένους npc είτε αγοράζοντας από καταστήματα μέσα στην Yokosuka παπύρους μέσα στους οποίους περιγράφονταν ο τρόπος εκτέλεσης της εκάστωτε κίνησης. Μάλιστα ο Ryo είχε την δυνατότητα να εξασκηθεί στις κινήσεις που μάθαινε σε μέρη όπως στο dojo των Hazouki, μαζί με τον Fukahara ή σε πάρκα που υπήρχαν στην Yokosuka. Το σύστημα μάχης του Shenmue ήταν αρκετά βαθύ ενώ πολύ σημαντικό ρόλο στις μάχες του Ryo με τους εχθρούς του έπαιζαν οι αποφυγές που έπρεπε να πραγματοποιήσει ο gamer προκειμένου να αποφύγει εχθρικά χτυπήματα καθώς δεν υπήρχε άμυνα με την έννοια της απόκρουσης αυτών των χτυπημάτων. Ένα ίσως αρνητικό στοιχείο στο Free Battle Mode ήταν η κάμερα η οποία ήταν συνεχώς εστιασμένη πάνω στον Ryo. Αυτό από τη μία πλευρά ήταν κάτι το θετικό καθώς ο παίχτης δεν έχανε την οπτική επαφή με τον Ryo αλλά από την άλλη πολλές φορές, εχθροί επιτίθονταν στον Ryo από σημεία τα οποία δεν ήταν ορατά μέσα στην οθόνη, αφού όπως ειπώθηκε η κάμερα ήταν εστιασμένη πάνω στον Ryo. Βέβαια υπήρχε η επιλογή ο παίχτης να ξεκλειδώσει την κάμερα πάνω από τον Ryo αλλά σε αυτήν την περίπτωση ο Ryo μπορούσε μόνο να τρέξει χωρίς να μπορεί να πολεμήσει με τους αντιπάλους του.

Tέλος είναι τα Quick Time Events ή για συντομία QTE. Τα QTE ουσιαστικά ήταν cut scenes τα οποία διακόπτονταν αστραπιαία από στιγμές gameplay όπου ο gamer μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου καλούνταν να πατήσει το πλήκτρο του joypad που εμφανίζονταν στην οθόνη ή μια ακολουθία πλήκτρων. Υπήρχαν περιπτώσεις κατά τις οποίες εάν ο παίχτης πατούσε λανθασμένα τα πλήκτρα είτε απλώς η διαδικασία επαναλαμβάνονταν από την αρχή ή απλώς το game συνεχίζονταν και ακολουθούνταν από το ίδιο το παιχνίδι μια άλλη πιθανή κατάληξη από το συγκεκριμένο QTE. Αν και το σύστημα των QTE δεν ήταν κάτι εντελώς καινούργιο για την εποχή που κυκλοφόρησε το Shenmue (καθώς προηγήθηκαν games όπως το Dragon’s Lair το 1983 ή το Die Hard Arcade της SEGA το 1996) εν τούτοις ήταν στο Shenmue που το gameplay αυτό σύστημα πήρε τη συγκεκριμένη ονομασία και του δόθηκε η μορφή που έχει σήμερα. Ο ίδιος ο Yu Suzuki είπε μία από τις συνεντεύξεις που έδωσε πως μέσω των QTE ήθελε να παρουσιάσει μια in game δράση μέσα στο παιχνίδι προσδίδοντας έναν πιο κινηματογραφικό τόνο και πράγματι αυτό συμβαίνει καθώς κατά την διάρκεια ενός QTE η κάμερα παίρνει τέτοιες γωνίες κάνοντας τον τίτλο εκείνη τη στιγμή να μοιάζει με ταινία. Το σύστημα λοιπόν των QTE πήρε την μορφή που έχει σήμερα με το Shenmue, ωστόσο το συγκεκριμένο παράδειγμα το ακολούθησαν και ορισμένα άλλα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν κάποια χρόνια αργότερα όπως τα Resident Evil 4, Fahrenheit ή το God of War που και αυτά περιέχουν στιγμές QTE. Ένα στοιχείο το οποίο δεν συμπεριλήφθη στο τελικό gameplay του Shenmue ήταν το ποδήλατο με το οποίο ο Ryo μπορούσε να μετακινείτε γρηγορότερα μέσα στην Yokosuka.

Ο Yu Suzuki σε δηλώσεις του είχε πει πως στην ιστορία του Shenmue ενσωμάτωσε κάποια θέματα από την καθημερινή ζωή που είναι σίγουρα γενικού ενδιαφέροντος όπως το να ερωτεύεται κάποιος ή φιλιά μεταξύ ανθρώπων. Μέσω των γεγονότων στο Shenmue, δύο από τα βασικά μηνύματα που θέλει να περάσει είναι το πόσο σημαντική είναι η πραγματική φιλία, ιδίως στον σημερινό κόσμο, αλλά και πόσο σημαντικό είναι κάποιος να ερωτευτεί. Τέλος ο Suzuki ελπίζει αυτά τα μηνύματα να γίνουν αντιληπτά από κάθε gamer που θα ασχοληθεί με το Shenmue, ανεξαρτήτως εθνικότητας ή γλώσσας που μιλάει. Επίσης ο Suzuki σε μια άλλη δήλωση του είναι αρκετά σαφής λέγοντας για το Shenmue πως δεν πρόκειται απλώς για μια ανάμνηση, δηλαδή για κάτι που στο παρελθόν ασχολήθηκε μαζί του και απλώς το θυμάται, αλλά για κομμάτι του ίδιου του εαυτού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: