To gameplay του Sons Of Liberty σε γενικές γραμμές βασίζεται σε αυτό του Metal Gear Solid στο Playstation το οποίο όμως το πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Η σταθερή κάμερα που υπήρχε στο Metal Gear Solid διατηρήθηκε και στο Sons Of Liberty. Στο Sons Of Liberty προστέθηκαν στον Snake και στον Raiden νέες κινήσεις οι οποίες επηρέασαν ανάλογα και το gameplay. Πλέον ο gamer μπορούσε με το πιστόλι Μ9 να αναισθητοποιήσει έναν φρουρό πετώντας του υπνωτικά βελάκια. Στη συνέχεια για να μη δουν τον αναισθητοποιημένο φρουρό οι υπόλοιποι συνάδελφοι του και σημάνουν συναγερμό, ο Snake ή Raiden (ανάλογα) μπορούσαν να τον σύρουν και να τον κρύψουν σε μια ντουλάπα. Σε μια ντουλάπα μπορούσαν να κρυφθούν και ο Snake ή Raiden όταν σημαινε συναγερμός και έρχονταν να ερευνήσουν τον χώρο επιπλέον φρουροί πέρα από αυτούς που έκαναν τις περιπολίες. Αυτοί οι φρουροί που έρχονταν για βοήθεια μετά από έναν συναγερμό ήταν καλύτερα εξοπλισμένοι από τους τυπικούς φρουρούς. Επίσης στους Snake και Raiden προστέθηκε η δυνατότητα άλματος με το οποίο μάλιστα μπορούσαν πολύ γρήγορα, ειδικά στα χαμηλά επίπεδα δυσκολίας να αναισθητοποιήσουν έναν εχθρό. Επιπλέον προστέθηκε και η δυνατότητα να κρέμονται από τις άκρες των περβαζιών, να κρυφοκοιτάνε από τις γωνίες καθώς και να πυροβολούν σε προοπτική πρώτου προσώπου χωρίς όμως σύγχρονος να μπορούν να κινηθούν. Αυτή η αλλαγή πέρα από το γεγονός ότι ευνόησε την action πλευρά του τίτλου βελτίωσε σημαντικά και την ευστοχία που είχε ο gamer στις μάχες με τους φρουρούς και φυσικά με τα boss. Επίσης προστέθηκε και η ικανότητα να ακινητοποιούνται οι φρουροί με την ξαφνική προβολή του όπλου προς αυτούς. Με αυτόν τον τρόπο ο φρουρός πετούσε κάτω το dog tag, δηλαδή την στρατιωτική του ταυτότητα. Αν ο gamer μάζευε έναν συγκεκριμένο αριθμό dog tag σε κάθε επίπεδο δυσκολίας ξεκλείδωνε διάφορα χρήσιμα αντικείμενα.
Πέρα από τα dog tag οι φρουροί πετούσαν και διάφορα άλλα αντικείμενα, ειδικά στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας, όπως σφαίρες ή ration. Πάντως υπήρχαν και μερικοί φρουροί οι οποίοι δεν έδειχναν να φοβούνται στην ξαφνική προβολή του όπλου πάνω τους, παρόλα αυτά αρκούσε ένας τραυματισμός τους σε κάποιο από τα άκρα τους για να τους κυριεύσει ο φόβος και να αρχίσουν να πετάνε το dog tags και άλλα αντικείμενα. Επίσης λόγω της μεγάλης για την εποχή εκείνη διαδραστικότητας με το περιβάλλον, o gamer μπορούσε να πυροβολεί διάφορα αντικείμενα όπως πυροσβεστήρες ή σακιά με αλεύρι και ο αφρός ή το αλεύρι που εξέρχονταν έξω να παρεμπόδιζε για κάποια δευτερόλεπτα την όραση των φρουρών. Επίσης όταν ένας φρουρός έβλεπε τον Snake ή τον Raiden δεν σήμαινε αμέσως συναγερμός όπως στο Metal Gear Solid του Playstation αλλά έπρεπε πρώτα να καλέσει με τον ασύρματο του το κέντρο ελέγχου το οποίο θα σήμανε συναγερμό και θα έστελνε ενισχύσεις οι οποίες έψαχναν τους χώρους κατά ομάδες. Ωστόσο ο gamer μπορούσε να αχρηστέψει τον ασύρματο ενός φρουρού απλά πυροβολώντας τον, έτσι και να τον έβλεπε ένας φρουρός άμεσα δεν μπορούσε να καλέσει ενισχύσεις, αλλά μόνο πηγαίνοντας σε άλλο δωμάτιο-περιοχή όπου βρίσκονταν άλλοι φρουροί. Επίσης τα alert, evasion και caution mode που υπήρχαν και στο Metal Gear Solid διατηρηθήκαν κι εδώ.
Τα γραφικά για την εποχή τους ήταν κορυφαία και αναδείκνυαν σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες του τότε, πολύ ισχυρού hardware του Playstation 2. Μάλιστα ουκ ολίγες φορές η Sony είχε χρησιμοποιήσει το Sons Of Liberty ως αδιάσειστο στοιχείο της τεχνολογικής ανωτερότητας του Playstation 2 έναντι του τότε ανταγωνιστή του, Dreamcast της SEGA. Tα περιβάλλοντα και οι χαρακτήρες του παιχνιδιού είχαν πρωτόγνωρη λεπτομέρεια για την εποχή. Τα cut-scenes δημιουργημένα από την in game μηχανή του παιχνιδιού ήταν εξίσου εντυπωσιακά. Η interactivity δυνατότητα με το περιβάλλον υπήρχε καθώς ο gamer μπορούσε να πυροβολήσει περιοδικά και να πεταχτούν φύλλα από αυτά, να πυροβολήσει μπουκάλια ή πιάτα και να σπάσουν σε μικρά κομμάτια, να πυροβολήσει κουτιά με αλάτι και να πεταχτεί αυτό έξω, και πολλά άλλα. Επίσης για πρώτη φορά Metal Gear τίτλος διέθετε και real time σκιές. Οι φωτισμοί επίσης ήταν εξαιρετικοί όπως και διάφορα άλλα εφέ όπως αυτά της βροχής ή εφέ εκρήξεων. Επίσης ο ήχος-μουσική του τίτλου πήρε χολιγουντιανές διαστάσεις καθώς για τον σκοπό αυτό η Konami επιστράτευσε τον Harry Gregson Williams o οποίος είχε δημιουργήσει μουσική και ηχητικά εφέ για πολλές χουλιγουντιανές παραγωγές.
Σχετικά με την πλοκή του τίτλου κάντε κλικ εδώ:http://mankap.blogspot.com/2008/11/metal-gear-solid-2-sons-of-liberty.html
Metal Gear Solid 2: Substance
Αποτελεί μια επέκταση του Sons of Liberty με πρόσθετο υλικό που κυκλοφόρησε για Playstation 2, για Xbox και για Pc. Επειδή το Sons Of Liberty εξαρχής δημιουργήθηκε για το Playstation 2, o χειρισμός στο Substance για Xbox και PC παρουσίαζε αρκετά προβλήματα. Πέρα από αυτό προστέθηκαν VR missions, κάποιες άλλες αποστολές ονόματι alternative missions, οι Snake Tales που ήταν πέντε μικρές αποστολές στο Big Shell Plant με πρωταγωνιστή τον Snake καθώς και η δυνατότητα χρήσης skateboard στο Big Shell Plant τόσο από τον Snake όσο και από τον Raiden. Ωστόσο αυτή η δυνατότητα υπάρχει μόνο στην έκδοση για Playstation 2.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου