Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2010

Fallout 3, ένας post apocalyptic κόσμος…

Έχετε ποτέ σκεφθεί πως θα ήταν ο κόσμος μας μετά από ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα; Αυτό ουσιαστικά απεικονίζει ή προσεγγίζει, ψηφιακά βεβαίως, το Fallout 3 μέσα από τις ερημιές και την παρακμή του ανθρώπινου πολιτισμού στην wasteland.

Η ανάπτυξη του Fallout 3 ήταν περιπετειώδης. Ο τίτλος άρχισε να αναπτύσσεται από την Black Isle Studios δημιουργό των Fallout και Fallout 2. Ωστόσο η publisher εταιρεία Interplay Entertainment κάποια στιγμή φαλίρισε οικονομικά αδυνατώντας να αναλάβει τα έξοδα κυκλοφορίας του Fallout 3. Ωστόσο από τη στιγμή που της ανήκαν τα δικαιώματα πάνω στο franchise, προκειμένου να πάρει το οικονομικό φιλί της ζωής, αποφάσισε να το πουλήσει στην Bethesda την publisher και developer της πασίγνωστης σειράς rpg Elders Scrolls. Το όλο λοιπόν franchise μαζί και με το Fallout 3 πουλήθηκαν στην Bethesda με μία ελάχιστη οικονομική εγγύηση 1.17 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Bethesda από την μεριά της άρχισε την ανάπτυξη του τίτλου ήδη από το 2004, με το Elders Scrolls IV: Oblivion να μην έχει φυσικά κυκλοφορήσει ακόμη. Εγκαταλείφθηκε οριστικά η ισομετρική προοπτική που είχαν τα προηγούμενα Fallout και έτσι στο Fallout 3 δόθηκε το gameplay στιλ του Oblivion, δηλαδή κάμερα σε προοπτική πρώτου ή τρίτου προσώπου με δυνατότητα εστίασης και περιστροφής 360 μοιρών. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως η Black Isle Studios σκόπευε και για το Fallout 3 να δώσει την ισομετρική προοπτική άλλωστε έτσι άρχισε να το αναπτύσσει από το 2000. Τελικά το Fallout 3 κυκλοφόρησε από την Bethesda στις 28 Οκτωβρίου του 2008 στην Βόρεια Αμερική, στις 30 Οκτωβρίου στην Ευρώπη και στην Αυστραλία και στις 31 Οκτωβρίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο τίτλος είχε περισσότερες πωλήσεις από όσες είχαν τα δύο πρώτα Fallout μαζί με τις επεκτάσεις τους και πήρε εξαιρετικές κριτικές από το σύνολο του ειδικού τύπου διορθώνοντας πολλά από τα λάθη του Oblivion.

Tα γεγονότα του Fallout 3 λαμβάνουν χώρα σε έναν παρακμασμένο, πυρηνικά κατεστραμμένο, retro-futuristic κόσμο, στην wasteland, περιοχή των Η.Π.Α. που αντιστοιχεί στην Washington, DC, Virginia και Maryland. Το έτος είναι 2277, 36 χρόνια μετά τα γεγονότα του Fallout 2, και τα πάντα έχουν καταστραφεί και μολυνθεί από τον πυρηνικό πόλεμο μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας πριν από 200 χρόνια. Το νερό (και όχι μόνο) απαραίτητο για την ανθρώπινη ύπαρξη και παραγωγή τροφής μέσω των καλλιεργειών έχει μολυνθεί πλήρως από την ραδιενέργεια, ενώ το ελάχιστο καθαρό νερό που υπάρχει είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί και να αποκτηθεί. Παντού επικρατεί ο νόμος της ζούγκλας ενώ οι συναλλαγές των ανθρώπων αν δεν γίνουν με βίαιο τρόπο γίνονται μέσω όχι χρημάτων όπως εμείς τα γνωρίζουμε αλλά με καπάκια από γυάλινα μπουκάλια! Συμμορίες λυμαίνονται τις ερημιές της wasteland, μια γκετοποιημένη και επικύνδινη κοινωνία με τους ανθρώπους, τα ghouls - ανθρώπους παραμορφωμένους από την ραδιενέργεια με αρκετούς από αυτούς να μην έχουν χάσει την ανθρώπινη συμπεριφορά-, τους μεταλλαγμένους super mutants και ζώα, ρομπότ και διάφορες άλλες τερατογενέσεις. Παρά το ζοφερό και επικύνδινο αυτό περιβάλλον αρκετοί άνθρωποι που βρίσκονταν στα vaults (καταφύγια υπό τη γη) και επέζησαν της καταστροφής, άρχισαν αρκετά χρόνια μετά να βγαίνουν δειλά δειλά στην επιφάνεια και να συγκροτούν ξανά οργανωμένες κοινωνίες. Έτσι όλα τα vaults είναι πλέον ουσιαστικά εγκατελλειμένα, εκτός από ένα, το vault 101 από όπου και ξεκινά ο παίχτης την πολύωρη περιπέτεια του στην wasteland.

O παίχτης ξεκινά την περιπέτεια αφού φτιάξει πρώτα τον χαρακτήρα του, επιλέξει αν θα είναι άντρας ή γυναίκα, του δώσει οποιοδήποτε όνομα θελήσει καθώς και οποιαδήποτε εμφάνιση μέσω από ένα μεγάλο πλήθος επιλογών. Βέβαια το περίεργο στην όλη υπόθεση είναι πως ο τίτλος δεν ξεκινά με την ενήλικη μορφή που δίνει ο παίχτης στον χαρακτήρα του αλλά ως βρέφος που μόλις γεννιέται από την μάνα του, η οποία και πεθαίνει πάνω στην γέννα! Στα πρώτα λεπτά της ενασχόλησης του με τον τίτλο ο παίχτης παίρνει μια γεύση από τα παιδικά και εφηβικά χρόνια του χαρακτήρα του μέσα στο Vault 101 όπου ζει μαζί με μια ομάδα ανθρώπων και τον πατέρα του (φωνή στον οποίο δίνει ο Liam Neeson) υπό την αυταρχική διοίκηση του Overseer. Κάποια στιγμή όταν ο ήρωας είναι πλέον ενήλικος, συμβαίνει κάτι που αλλάζει άρδην την ζωή του και αναστατώνει την μέχρι τότε ήρεμη κατάσταση μέσα στο Vault 101. Ο πατέρας του κατά έναν ανεξήγητο τρόπο δραπετεύει χωρίς να του πει τίποτα απολύτως ενώ ο Overseer εξαγριωμένος και υποπτευόμενος τους πάντες σκοτώνει έναν από τους καλύτερους φίλους του πατέρα του κεντρικού ήρωα με το σκεπτικό πως τον βοήθησε στην δραπέτευση του από το Vault 101. Τελικά ο ήρωας που χειρίζεται ο παίχτης δραπετεύει και αυτός από το Vault 101 με την βοήθεια της κόρης του Overseer. Όπως αργότερα μαθαίνει ο παίχτης καθώς προχωράει μέσα στο παιχνίδι, αυτό που έχει ως αποστολή ο πατέρας του είναι να δώσει ξανά πνοή σε ένα πρόγραμμα καθαρισμού του νερού στην wasteland, στο οποίο εναντιώνεται η μιλιταριστική οργάνωση Enclave η οποία ουσιαστικά ελέγχει την wasteland αν και έχει να αντιμετωπίσει το αντίπαλο δέος που είναι η Brotherhood of Steel η οποία και βοηθάει των ήρωα που χειρίζεται ο παίχτης.

Ο παίχτης ρυθμίζει επτά αρχικά βασικά skills, strength, perception, agility, endurance, intelligence, agility και luck δίνοντας πόντους. Βέβαια στην πορεία αναβαθμίζει και δεκάδες άλλα skills που έχουν σχέση με την αποτελεσματικότητα των όπλων που χρησιμοποιεί, που του αναβαθμίζουν την ικανότητα να ξεκλειδώνει κλειδαριές, να χακάρει ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα πολλά. Επίσης για κάθε level που ανεβαίνει επιλέγει και ένα perk, που του δίνει επιπλέον δυνατότητες. Το Fallout 3 διατηρεί το σύστημα V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System) των Fallout και Fallout 2 που προσδίδει έναν turn-based τόνο στις μάχες που έχει ο παίχτης περιπλανώμενος μέσα στον αχανή κόσμο του παιχνιδιού. Mε τη χρήση του V.A.T.S. το παιχνίδι παγώνει δίνοντας την δυνατότητα στον παίχτη να συμαδέψει κάποιον εχθρό σε σημεία όπως το κεφάλι, χέρια, πόδια, όπλο, κορμός δίνοντας για καθένα από αυτά τα σημεία είνα ποσοστό επις τοις εκατό επιτυχημένης βολής. Κάθε φορά που χρησιμοποιείται το V.A.T.S. ξοδεύεται μια ειδική ενέργεια ονόματι AP η οποία όμως αναπληρώνεται από μόνη της. Φυσικά πέρα από την turn-based προσέγγιση οι μάχες γίνονται και σε πραγματικό χρόνο (real time) σε προοπτική πρώτου ή τρίτου προσώπου (που είναι και πολύ πιο άβολη επιλογή).

Επιπλέον ο ήρωας ήδη από την αρχή του παιχνιδιού, όταν βρίσκεται σε εφηβική ηλικία μέσα στον Vault 101, εφοδιάζεται με μία ειδική συσκευή που έχει στο αριστερό του χέρι, το Pip – Boy 3000, το οποίο παρέχει στον παίχτη πληροφορίες σχετικά με την πρόοδο του μέσα στο παιχνίδι, την σωματική κατάσταση και υγεία του ήρωα του, το ποσό ραδιενέργειας που έχει, τα όπλα και τα αντικείμενα που κουβαλάει, τα ενεργά quests, τα μη ενεργά quests ή αυτά που έχει ολοκληρώσει, τοπικό χάρτη της περιοχής όπου βρίσκεται την δεδομένη χρονική στιγμή ή γενικό χάρτη της wasteland, ενώ το Pip – Boy 3000 παίζει ακόμη και τον ρόλο φορητού ραδιοφώνου καθώς μέσω αυτού ο παίχτης έχει την δυνατότητα να ακούσει τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που εκπέμπουν σήμα στην wasteland. O παίχτης δεν έχει την δυνατότητα να κουβαλάει απεριόριστο αριθμό αντικειμένων (όπλα, αναπληρώσεις ενέργειας κτλ) αλλά υπάρχει περιορισμός που είναι τόσο πιο μεγάλος όσο μικρότερο είναι το level του ήρωα. Αν ξεπερασθεί αυτό το όριο ο ήρωας δεν μπορεί να τρέξει αλλά κινείται αργά, περπατώντας. Σε αυτήν την περίπτωση ο παίχτης έχει δύο επιλογές, ή να πετάξει κάποια αντικείμενα που δεν του είναι τόσο απαραίτητα ή αν έχει να καταναλώσει αλκοόλ, το οποίο αυξάνει την αντοχή του ήρωα και έτσι για κάποιο χρονικό διάστημα μπορεί να μεταφέρει περισσότερα αντικείμενα από αυτά που μπορεί για το level στο οποίο βρίσκεται.

Τα όπλα που χρησιμοποιεί ο παίχτης δεν είναι άφθαρτα αλλά καταστρέφονται μετά από κάποια χρήση και χρειάζονται επισκευή. Αυτά τα όπλα είναι από ρόπαλα και μαχαίρια έως πιστόλια, τυφέκια και μπαζούκας. Φυσικά δεν λείπουν και οι πανοπλίες. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα σχηματισμού party που στο Fallout 3 ονομάζεται companion. Σε μια companion συμμετέχει ο παίχτης φυσικά, ένα σκυλί ονόματι dogmeat καθώς και ένας npc. Βέβαια βασική προϋπόθεση για να προσχωρήσει ένας npc στην companion του παίχτη είναι ο ήρωας που χειρίζεται να έχει θετικό κάρμα που κερδίζεται από καλές πράξεις στον κόσμο της wasteland. Ο ύπνος και η πόση καθαρού νερού είναι δύο σημαντικά στοιχεία του Fallout 3. Αυτό σημαίνει πως ο παίχτης πρέπει να ξεκουράζει τον ήρωα του κατά τακτά χρονικά διαστήματα δίνοντας του την δυνατότητα για έναν υπνάκο είτε σε ένα τυχαίο ελεύθερο κρεβάτι που θα βρει ή σε ένα δικό του κρεβάτι εάν έχει αγοράσει ή νοικιάσει κάποιο δωμάτιο σε κάποιο κτήριο της wasteland. Σε περίπτωση που ο παίχτης δεν παράσχει στον ήρωα του ύπνο και πόσιμο νερό για μεγάλα χρονικά διαστήματα τότε ο ήρωας του θα ταλανίζεται από παρενέργειες όπως πχ ξαφνικές θολούρες στην όραση του. Επιπλέον, όπως και στο Oblivion έτσι και στο Fallout 3 υπάρχει δυνατότητα για ταχεία μεταφορά του ήρωα μέσω του γενικού χάρτη στο Pip – Boy 3000 από μια τοποθεσία της wasteland σε μία άλλη ενώ το ανώτερο level στο οποίο μπορεί να φθάσει ο παίχτης μαζί με τα dlcs είναι το 30o

H μηχανή γραφικών του τίτλου δεν είναι άλλη από την gamebryo engine, στην οποία έτρεχε και το Oblivion. H gamebryo απεικονίζει εξαιρετικά το μετα-αποκαλυπτικό περιβάλλον της wasteland με την απογυμνωμένη γη όπου έχουν μείνει μόνο καμένα δέντρα, βράχια, μολυσμένο από την ραδιενέργεια νερό, κατεστραμμένα κτήρια και συντρίμμια παντού ενώ το draw distance είναι κυριολεκτικά τεράστιο και τα loadings ελάχιστα και συμβαίνουν μόνο κατά τις εισόδους του παίχτη σε εσωτερικά μέρη όπως κτήρια. Επικρατεί μια ατμόσφαιρα σήψης και παρακμής του ανθρώπινου πολιτισμού με μία νωχελική μουσική υπόκρουση να συνοδεύει την πορεία του παίχτη μέσα στο παιχνίδι. Προσωπικά το παιχνίδι το έπαιξα σε pc με core i7 920, HD 5850 και 6 gb RAM στα 1333 Mhz χωρίς να αντιμετωπίσω το παραμικρό πρόβλημα.

Το Fallout 3 (αν και άργησα δύο χρόνια να ασχοληθώ μαζί του) είναι το πρώτο game μετά το Red Dead Redemption (τον περασμένο Μάιο) που με απορρόφησε τόσο και το συνιστώ σε κάθε φίλο των δυτικών και όχι μόνο rpg. Έρχεται η σειρά του Fallout: New Vegas…

Δεν υπάρχουν σχόλια: