Πέμπτη, 15 Μαΐου 2008

Hideo Kojima " ...παρερμήνευσαν τα λόγια μου..."

Σαφώς ενοχλημένος παρουσιάστηκε ο δημιουργός του Metal Gear Solid franchise, Ηideo Kojima για την ερμηνεία που πήραν από ένα μεγάλο μέρος του ειδικού τύπου οι δηλώσεις του για το νέο του δημιούργημα Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots (MGS4) όσο και για την οικιακή κονσόλα PS3 στην οποία θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά το game παγκοσμίως στις 12/6/2008. Ο Kojima έσπευσε να διευκρινήσει ότι σε καμιά περίπτωση δεν δηλώνει απογοητευμένος για το νέο του δημιούργημα ούτε κατηγορεί την κονσόλα της Sony (PS3) για κάποιες ιδέες που δεν κατάφερε να υλοποιήσει μέσα στο MGS4, άλλωστε χαρακτήρισε το PS3 "dream machine", δηλαδή μηχάνημα όνειρο, και ως τη μόνη οικιακή κονσόλα αυτή τη στιγμή η οποία ήταν κατάλληλη για να πραγματοποιήσει το όραμα του για το MGS4 όσο καλύτερα μπορούσε, κάτι το οποίο όπως λέει τελικά και ο ίδιος, και αφού ολοκληρώθηκε 100% η ανάπτυξη του τίτλου, το πέτυχαν αυτός και η ομάδα του σε πολύ μεγάλο βαθμό.

O μεγάλος Ιάπωνας δημιουργός, μια από τις εξέχουσες προσωπικότητες, των videogame και όχι μόνο, είπε χαρακτηστικά πως λόγο της ιδιοσυογκρασίας που χαρακτηρίζει γενικά τους Ιάπωνες ως λάο, είναι πολύ μετρημένοι στα λόγια τους και ότι αυτή η μετριοφροσύνη που εκφράζει ένας Ιάπωνας για κάτι το οποίο έχει δημιουργήσει μπορεί πολύ εύκολα να ληφθεί από έναν άνθρωπο του δυτικού κόσμου ώς δήλωση απογοήτευσης ή μη ικανοποίησης για το πραγματοποιηθέν έργο, λόγω της διαφορετικής νοοτροπίας των δυτικών, και σε αυτό μάλιστα συμβάλει και η τελείως διαφορετική λογική της ιαπωνικής γλώσσας από πολλές ευρωπαικές γλώσσες κάτι το οποίο καθιστά πολλές φορές όχι και τόσο ακριβή την αποδοσή της σε άλλη γλώσσα με αποτέλεσμα τις παρεξηγήσεις αν δεν δοθεί η πρέπουσα προσοχή. Ο Kojima για να δείξει τι εννοούσε με τις δηλώσεις που έκανε μερικές εβδομάδες προτύτερα για το MGS4 αλλά και για το PS3, χρησιμοποίησε, ένα έυστοχο κατά την γνώμη μου παράδειγμα, με ένα αυτοκίνητο. Είπε χαρακτηριστικά πως εάν κάποιος καταφέρει και κάνει ένα αυτοκίνητο να πετάξει, δηλαδή πέρα από την κίνηση του πάνω στο έδαφος να ταξιδεύει και στον αέρα είναι κάτι το επαναστατικό. Όμως προτύτερα και πριν πραγματοποιηθεί αυτή η επαναστατική υλοποιήση και με βάση τα διάθεσιμα εργαλεία είχε πιστευθεί πως το αυτοκίνητο όχι μόνο θα μπορούσε να πετάξει στο ουρανό αλλά και στο διάστημα και όλοι ήταν κατενθουσιασμένοι. Τελικά όμως στην πορεία διαπιστώθηκε πως αυτό, τουλάχιστον για προς το παρόν, δεν ήταν εφικτό και έτσι το αυτοκίνητο στάθηκε ικανό να πετάξει μόνο στον ουρανό και όχι στο διάστημα, κάτι το οποίο όμως δεν παύει να είναι εντυπωσιακό και επαναστατικό.


Με από αυτές του τις δηλώσεις πολλοί άρχισαν να κακολογούν κατά του Kojima, λέγοντας πως πληρώθηκε από τον "εργοδότη" του την SCE (Sony Computer Entertainment) για να πει αυτά που είπε. Εγώ απλώς θα ήθελα να ρωτήσω, και όποιος θέλει ας απαντήσει στα σχόλια, τι είπε ο Kojima για να πληρωθεί για αυτό που είπε ή ποιος ο λόγος να πληρωθεί από την SCE; για να πει δηλαδή τι; ότι το PS3 ήταν η πλέον κατάλληλη κονσόλα για την ανάπτυξη του MGS4; μα αυτό ο Kojima το έλεγε εδώ και δύο χρόνια και δεν αναφερόταν τόσο στη ισχύ που έδινε στο ps3 το σύστημα cell + RSX αλλά περισσότερο στο blu ray, το νέο οπτικό μέσο αποθήκευσης που βγήκε νικητής από τη μάχη με το HD DVD και που από τις κονσόλες διαθέτει μόνο το ps3. Τώρα λοιπόν και αφού έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του MGS4, o Κοjima ομολογεί την καταλληλότητα του PS3 για το MGS4, αποτελόντας αυτή η δήλωση ουσιαστικά μια επιβεβαίωση των όσων έλεγε εδώ και καιρό για το MGS4 και το PS3. Μάλιστα ούτε το 50GB blu ray ικανοποίησε πλήρως τις ανάγκες του MGS4. Οπότε εγώ προσωπικά δεν καταλαβαίνω που είναι το μεμπτό, δηλαδή όταν ο Kojima πριν ένα και δύο χρόνια όταν έλεγε πως και το xbox 360 μπορούσε να τρέξει των κώδικα του MGS4 και ταυτόχρονα μιλούσε για την τεράτια χρησιμότητα του blu ray στον συγκεκριμένο τίτλο, τότε δεν είχε εργοδότη; όταν έλεγε πως το xbox 360 είναι επίσης πολύ ισχυρό μηχάνημα και όταν τον ρώτησαν πως αφού το Devil May Cry 4 θα κυκλοφορήσει τελικά και για την κονσόλα της Microsoft, δεν θα μπορούσε κάτι τέτοιο να γίνει και με το MGS4 και αυτός απάντησε πως το MGS4 φτιάχνεται εξολοκλήρου με δεδομένο το 50GB blu ray, τότε πάλι δεν είχε εργοδότη; ο Kojima λοιπόν ξαναβγήκε πριν λίγες και είπε πάλι το αυτονόητο, όπως το είπε πολλές φορές πριν.

Eπίσης πέρα από το MGS4, ο Kojima εξεδήλωσε την ανησυχία του για την όλο και μεγαλύτερη εξάπλωση που έχει το gimmick gaming, non- gamers κτλ πείτε το όπως θέλετε χαρακτηρίζοντας τους γενικότερα ως casual είς βάρος των hardcore ή των "κλασσικών gamers" που πέρα από το να παίζουν εις βάθος ένα game, αγοράζουν games, τους αρέσει να συζητάνε για τα games που παίζουν και που γενικότερα είναι αυτοί που κρατάνε τα videogame ζωντανά, και ότι με το MGS4 θέλει να δείξει την μαγεία που μπορεί να δώσει στον gamer ένας πολύ πιο "προσεγμένος" τίτλος. Όσα είπε κατά λέξη:

""Casual games have become mainstream in the industry. It’s not just a Japanese phenomenon but also something that’s happening worldwide. There are new markets and possibilities opening up thanks to the trend, which is great. But on the other hand, we shouldn’t forget about the hardcore gamers whose lives are about videogames. The gamers who consider video games a subculture, and enjoy taking their time to sit down and play games that gives them energy and courage. I wanted to remind those gamers about the fun of video games. I know that we’re going against the trend, but we’ve been working hard for the past four years so that the fire [of non-casual games] won’t blow out."" - Hideo Kojima of the MGS series
ttp://www.n4g.com/industrynews/News-145669.aspx


Μαζί με όλα αυτά τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθικε και το πρώτο review του MGS4 από το official Playstation Magazine UK. Το συγκεκριμένο review έγινε από τον Paul Fitzpatrick. Συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος κατάφερε να ολοκληρώσει το MGS4 σε 29 ώρες και κάτι λεπτά και αναφέρει πως περίπου τα 2/3 του game είναι καθαρό gameplay, άρα μιλάμε για περίπου 19 με 20 ώρες gameplay, ενώ το 1/3 είναι cut scenes και ομιλίες codec, δηλαδή περίπου 9 ώρες και κάτι λεπτά. Επίσης λέει χαρακτηριστικά πως παρά τις βελτιώσεις που έχει υποστεί στο gameplay του ο τίτλος δεν έχει χάσει έστω λίγο τον ιδιαιτερό του χαρακτήρα, δηλαδή ο χαρακτήρας του game παρά τις μικρές ή μεγάλες αλλαγές δεν έχει αλλοιωθεί. Σημείωνει πως οι hardcore της σειράς δεν πρόκειτε να απογοητευθούν. Η βαθμολογία που έβαλε είναι 10/10 και παρά το γεγονός ότι πρόκειτε για το επίσημο περιοδικό του PS3 δεν παύει να αποτελεί ένα review.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

8a kano ena sxoleio ekei pou milas peri jimmick.Kalo 8a itan na ksexorizes to jimmick(sixaxis,wii wheel) apo to innovation(wiimote, wii balance board) gia na mn uparxoun pareksigiseis.Einai duo entelos diaforetika pragmata pou omos dn vlepo na ta ksexorizeis.
Kata ta alla i apopsi sou einai dekti kai sevasti.